11 email marketingowych statystyk, które każdy marketer powinien poznać w 2018

By | Luty 2, 2018

1. Ile maili zostało wysłanych i odebranych w 2017?

W 2017 roku całkowita liczba wysłanych i odebranych wiadomości email wynosiła ponad 225,3 miliarda. Do 2020 liczba ta wzrośnie do 257,7 miliardów. <Źródło: Radicati>

 

2.Dlaczego w tym roku powinniśmy nadal wysyłać wiadomości email?

Maili używa ponad 3,7 miliarda osób, co daje 48,6% całej populacji. Liczba adresów mailowych przewyższa liczbę użytkowników, potrzebna jest więc personalizacja oraz odświeżanie bazy danych swoich klientów. <Źródło: Lifewire>

Jak odświeżyć swoją bazę klientów? Kliknij tutaj, aby się dowiedzieć.

 

3.Jakie będą najpopularniejsze urządzenia do wysyłania i odbierania maili w 2018?

54% ogólnej liczby otwarć maili odbywa się na urządzeniach mobilnych, z czego 41% stanowią telefony, a 11% – tablety. <Źródła: Litmus, Emailmonday>

 

4.Jak powinien wyglądać email idealny? Co zrobić, by w 2018 roku zwiększyć współczynnik odpowiedzi?

Najlepszy współczynnik odpowiedzi (ponad 50%) wykazują wiadomości zawierające od 50 do 125 słów. Maile z tytułem składającym się z mniej niż 10 znaków zwiększają współczynnik otwarć do 58%. <Źródło: Saleshub>

Sprawdź również 13 sposobów na skuteczny email marketing w ecommerce.

 

5.Warto używać emotikonów i plików GIF, czy może już wymarły?

Aż 56% marek używających emotikonów w temacie swoich wiadomości ma większy współczynnik otwarć. Z badań wynika, że najbardziej efektywnymi emotikonami są: bałwanek (+65,72%), słoneczko (+20,95%) i gwiazdka (+10,65%).

Użycie plików GIF w kampaniach zwiększa współczynnik otwarć o 6%, współczynnik kliknięć o 43%, współczynnik konwersji o 103%, a zyski o 109%. <Źródło:  Voilanorbert>

 

6.Czy email marketing jest jeszcze skuteczny?

W 2017 roku każdy wydany na email marketing dolar przynosił 44$ zysku.  <Źródło: Campaignmonitor>

 

7.Czy spersonalizowane maile przynoszą więcej korzyści niż typowe „kopiuj-wklej”?

Maile ze spersonalizowaną treścią charakteryzują się 5% wzrostem współczynnika otwarć w porównaniu do standardowych maili marketingowych. <Źródło: Statista>

 

8. Czy automatyzacja wiadomości email jest naprawdę taka ważna?

Współczynnik otwarć spersonalizowanych maili w porównaniu do „zwykłych” wiadomości marketingowych jest wyższy o 70,5% a współczynnik kliknięć, aż o 152%. <Źródło: Epsilon>

Jak przenieść swój email marketing do marketing automation? Sprawdź tutaj.

 

9.Czy email zachęca do zakupu? Czy nie lepiej w tym roku postawić na Facebooka albo Twittera?

66% konsumentów twierdzi, że email zachęca ich do dokonania zakupu. W porównaniu do Facebooka (22%) i Twittera (6%) to bardzo dobry wynik. <Źródło: Digitalcurrent>

 

10.Jakie będą najważniejsze trendy dla kampanii marketingowych w 2018 roku?

30% marketerów opowiedziało się za personalizacją, jako najważniejszym czynnikiem kampanii email marketingowych. Na drugim miejscu uplasowała się segmentacja, którą wybrało 21% marketerów. <Źródło: Emailmonday>

 

11.Jaka przyszłość czeka maile?

38% pytanych odpowiedziało, że e-mail będzie „względnie taki sam, z drobnymi innowacjami”. 39% przepowiedziało wiadomości email „znaczne zmiany, ale z tymi samymi fundamentami”. <Źródło: Emailmonday>

 

Przeczytaj też 10 Przykazań Email Marketingu.