Kompletny i ostateczny przewodnik po powiadomieniach Web Push

By | Styczeń 17, 2018

Powiadomienia Web Push to szybka, nowa i wygodna forma komunikacji z użytkownikami. Nie wymagają wypełniania formularzy, są wysyłane w czasie rzeczywistym, są również klikane 30-krotnie częściej  niż zwykły email. Przygotowałam dla Ciebie obszerny przewodnik po tym medium, w którym opisuję podstawy tworzenia powiadomień, podpowiadam jak tworzyć skuteczne push’e oraz odpowiadam na pytania, które padły podczas webinarów z naszymi klientami. Mam nadzieję, że Ty też znajdziesz tu coś dla siebie!

Co to jest i jak wygląda Web Push?

Web Push’e to krótkie, prostokątne okienko z powiadomieniem, wyświetlanie na ekranie komputera lub urządzenia mobilnego, podczas korzystania z przeglądarki. Najczęściej zawiera małą, kwadratową grafikę, tytuł oraz treść. Rzadziej zawiera link przekierowujący na konkretny landing page.

Web Push działa także na smartfonach

Web Push’e wyświetlane są na tabletach oraz telefonach komórkowych, w najpopularniejszych przeglądarkach (Chrome, Mozilla Firefox czy Opera) i są w pełni responsywne.

Każdy kto wyraził zgodę na nowe powiadomienia…

…może otrzymywać Twoje Web Push’e. Jest to jedyny warunek otrzymywania takich powiadomień. Użytkownik nie musi mieć otwartej przeglądarki, Web Push pozostaje aktywny nawet po jej zamknięciu! Nie potrzebujesz również jego adresu email, gdyż Web Push wysyłany jest również do kontaktów anonimowych!

Jak przygotować formularz zgody i zaimplementować go na stronie?

W systemie SALESmanago tworzenie formularza zgody wygląda następująco:

  • Wprowadź nazwę powiadomienia Web Push.
  • Otaguj kontakty, które wyraziły zgodę na otrzymywanie powiadomień. Tagi te zostaną przypisane tylko tym kontaktom, które są monitorowane.
  • Określ czy i kiedy ponownie wyświetlić formularz jeśli użytkownik nie wyrazi zgody na otrzymywanie powiadomień.
  • Wprowadź tytuł -maksymalnie 48 znaków.
  • Wprowadź treść -maksymalnie 200 znaków.
  • Dołącz grafikę. Sugerowany rozmiar to 150×150 px
  • Wpisz tekst potwierdzenia i odrzucenia zgody (maksymalnie 20 znaków każdy), wybierz kolor tła oraz tekstu, przycisków potwierdzenia i odrzucenia.
  • Przygotuj Okno potwierdzenia – wprowadź tekst, który wraz z wcześniej wprowadzonym logo pojawi się w oknie. Powinien zawierać maksymalnie 200 znaków. Sugerowany rozmiar loga to 450×450 px
  • Pobierz kod, który należy wprowadzić w kod witryny, na której ma zostać wyświetlony.
  • Umieść powyższy kod pod kodem monitorującym.

Jak stworzyć powiadomienie Web Push?

Proces tworzenia powiadomienia w SALESmanago wygląda następująco:

  • Wprowadź nazwę.
  • Wprowadź tytuł (maksymalnie 48 znaków)
  • Wprowadź treść (maksymalnie 100 znaków)
  • Dodaj grafikę. Sugerowany rozmiar 150×150 px.
  • Wprowadź docelowy URL – należy załączyć URL kierujący użytkownika na wybraną podstronę.
  • Jeśli posiadasz więcej niż jeden formularz i korzystasz z nich naprzemiennie, możesz wybrać aby powiadomienie wyświetliło się dla osób, które zaakceptowały subskrypcję z formularzy, które wybrałeś.
  • Wybierz grupę odbiorców:
    • kontakty zdefiniowane (monitorowane)
    • kontakty anonimowe (niemonitorowane i niebędące w systemie)
    • wszystkie kontakty.
  • Ustaw datę wysyłki.
  • Ustaw czas ważności. Liczona jest od ustawionej daty wysyłki. (jeżeli użytkownik otworzy przeglądarkę po ustawionym czasie ważności, powiadomienie nie pojawi się)
    UWAGA: Ustawienie Web Push na czas np. dwóch tygodni nie oznacza, że będzie się on pokazywał przez cały ten czas. Ukaże się tylko raz, o ile użytkownik skorzysta z przeglądarki.

Jeżeli chcesz…

…przekierować użytkowników na dowolny landing page, np. z formularzem do zbierania danych, i nie wiesz jak to zrobić, zachęcam do zapoznania się z tym wpisem >LINK<

Co jeśli kontakt wyczyści ciasteczka?

Samo wyczyszczenie nie usunie zgód na wysyłanie powiadomień. Do tego służy osobna funkcja w przeglądarce. Po wyczyszczeniu ciasteczek formularz zgody pojawi się ponownie, a powiadomienia nadal będą wysyłane.

Korzystasz z Chrome? Wykorzystaj Rich Web Push!

Powiadomienie Rich Web Push składa się jedynie z ikony, tytułu oraz obrazka i jego stworzenie jest banalnie proste!

  1. Zamieść tytuł.
  2. Zdecyduj, która ikona oraz grafika z informacjami o Twojej ofercie ma znaleźć się w powiadomieniu.
  3. Wprowadź adres URL, który przekieruje potencjalnych klientów do wybranej podstrony.

Pamiętaj, że Rich Web Push działa wyłącznie w przeglądarce Chrome 55 i nowszych!

 

Stwórz Web Push idealny…

Pisz zwięźle – pamiętaj, masz tylko, i aż, 148 znaków! Postaraj się przekazać w nich najistotniejsze informacje swoim odbiorcom.

Pisz konkretnie – nie owijaj w bawełnę, jeśli masz coś super dla swoich klientów, powiedz im to od razu!

Stwórz wrażenie pilności – szybszą reakcję wywołasz nakładając limit czasowy na swoje wydarzenia, „30% zniżki na wybrane książki tylko do końca tygodnia!”

Użyj dowodu, któremu nie sposób zaprzeczyć – niech wszyscy wiedzą, jak wielu marketerów ukaże się na Twojej konferencji, i ilu kucharzy chwali polecaną przez Ciebie książkę!