Zarządzanie leadami z marketing automation

By | Styczeń 29, 2018

Prowadzenie kampanii marketingowej wymaga zarówno rzetelnego przygotowania jak i zaangażowania. Efektywne zarządzanie kampaniami sprzedażowymi wiąże się z potrzebą organizacji i automatyzacji wielu działań, takich jak na przykład przepływ kontaktów przez etapy procesu sprzedażowego. Lejki sprzedażowe SALESmanago to proste narzędzie do pracy z leadami i analizy ich cyklu życia.


 

W SALESmanago możliwa jest automatyzacja przesuwania leadów pomiędzy etapami lejka – system na podstawie skonfigurowanych reguł zadba o edukację leada, przygotowanie go do bezpośredniej sprzedaży dzięki procesowi lead nurturingu i scoringowi. W ten sposób tylko odpowiednio “rozgrzane” leady trafiają do działu handlowego. Istnieje również możliwość manualnej obsługi lejka bezpośrednio przez handlowców.

Zarządzaj kampaniami na dwa sposoby:

I Lejki sprzedażowe:

  • kompleksowa analiza danych cyklu sprzedażowego,
  • skupienie na pozyskiwaniu klientów,
  • samodzielne ustalanie reguł automatyzacji,
  • weryfikacja efektywności działań marketingowych.

ZOBACZ: Jak stworzyć kampanię i lejek sprzedażowy

II Panel Zarządzaj leadami:

  • kompleksowa analiza danych cyklu sprzedażowego,
  • szeroki widok na każdy etap lejka
  • wygodna obsługa panelu metodą drag&drop

ZOBACZ: Więcej informacji o panelu Zarządzaj Leadami

 

Przykład wykorzystania

  • Gdy kontakt otwiera email z mailingu, automatycznie zostaje dodany do lejka sprzedażowego;
  • Gdy kontakt osiągnie określony scoring, automatycznie przechodzi na drugi etap kampanii – “Zainteresowany” i otrzymuje email dynamiczny z dopasowaną ofertą;
  • Gdy kontakt otwiera link z oferty dynamicznej, przechodzi do etapu „Zainteresowany – sprawdził ofertę”; jednocześnie system wysyła alert do działu sprzedaży.

 

Korzyści dla użytkownika:

  • Uporządkowanie działań marketingowych i zapisanie ich w formie procesów,
  • Analiza zachowania kontaktów na każdym etapie kampanii,
  • Oszczędność czasu pracy handlowców i skupienie tylko na leadach gotowych do zakupu,
  • Szczegółowa analityka procesu marketingowo – sprzedażowego – lepsza kontrola nad całym procesem.