10 najciekawszych artykułów o digital marketingu: Wrzesień 2016

By | Październik 20, 2016

Drodzy czytelnicy!

 

Oto nasze haiku na temat opuszczania bazy z kocy i poduszek kiedy siąpi zimny, październikowy deszcz:

 

Październik i deszcz

Fort z kocy i poduszek –

Nie dzwoń do mnie dziś

 

Jako alternatywę wychodzenia z domu proponujemy Wam lekturę nowości ze świata marketing automation i digital marketingu. I absolutnie nie namawiamy do opuszczania przytulnej, deszczo- i smutkoodpornej fortecy z kocy, poduszek i gorącej herbaty. Oto 10 najciekawszych artykułów z zeszłego miesiąca:

 

  1. Etyka asymilacji SI 

Widzieliśmy to w filmach, czytaliśmy o tym w książkach. Zaczynając od Frankensteina Mary Shelley, przez Roya Batty Philipa K. Dicka  i HALa 9000 Artura C. Clarke, aż po Marvelowskiego Ultrona – sztuczna inteligencja przynosi ludzkości zarówno śmiech jak i łzy. Świat od lat debatuje na temat etyki tworzenia samoświadomych istot. Podlinkowany artykuł stara się ten dyskurs usystematyzować i przybliżyć.

 

  1. Podnieś swoją widoczność z Google’s Answer Boxes 

6 Przydatnych porad jak używać tego narzędzia Google aby poprawić wyniki SEO i dostać się na pierwsze pozycje wyszukiwania.

 

  1. Podnies swoją zawodową wiarygodność na LinkedIn 

Jesli nie ma Cię na LinkedIn to nie istniejesz. Przynajmniej według reklam tego serwisu. Tak, czy inaczej, jeśli już masz tam konto, to postaraj się pokazać z najlepszej strony. Tu znajdziez kilka przydatnych wskazówek jak to osiągnąć.

 

  1. Istotne zmiany w algorytmie Instagrama 

Można by powiedzieć, że Instagram to tylko obrazki. Jeśli jednak przez chwilę się nad tym zastanowisz, to zauważysz, że nawet najpiękniejsze zdjęcie znika w zalewie podobnych mu arcydzieł. Istnieje jednak prosty sposób, żeby ulepszyć treści wizualne – podpis. Pamiętaj – “w kraju ślepców mają gest: jednooki królem jest”, a w związku z najnowszymi zmianami podpisy na Instagramie zyskują na znaczeniu.

 

  1. Znaczenie wyszukiwarki grafik – 8 porad jak zaprząc do roboty zdjęcie profilowe  i poprawić pozycję wśród lokalnych wyników 

Google skłania się z roku na rok coraz bardziej w kierunku promowania lokalnych wyników wyszukań. Search Engine Land radzi jak wykorzystać zdjęcie profilowe, dla zdobycia wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

  1. Donald Trump oskarża Google o polityczna dyskryminację… ponownie 

USA żyje w ostatnich dniach wyścigiem o prezydencki fotel. Szykuje się prawdziwe starcie tytanów w rozgrywce Trump/ Clinton. Ostatnio D. Trump (znany z zamiłowania do sądzenia się z innymi) oskarżył Google o manipulowanie wynikami wyszukiwań i filtrowanie niepochlebnych informacji na temat jego oponentki, Hillary Clinton.

 

  1. Reklamy na Twitterze 

Mimo że część marketerów zdecydowała się w tym roku ignorować twitterową możliwość reklamy, warto poznać to narzędzie. Znajdź chwilę, aby w spokoju wysłuchać tego półgodzinnego podcastu i dowiedz się jak tych reklam używać, jak przeprowadzać testy A/B i jak planować budżet na media społecznościowe.

 

  1. Jeśli nie chcesz dostać kary od Google musisz unikać… 

… niepożądanych przekierowań ze strony mobilnej. Google stara się chronić delikatne zjawisko zaufania w kanale mobilnym, zatem karze strony mobilne, które pod przykrywką właściwego wyniku przekierowują użytkowników na strony, których nie chcą oni odwiedzać. Najnowsze wiadomości – Google poinformowało, że na razie nie planuje wydać nowego podręcznika postępowania w takiej sytuacji poza tym wymienionym w tekście.

 

  1. Daj się zainspirować influencerom 

Dokładnie Samowi Hurleyowi – światowemu #1 wśród marketerów cyfrowych. Kliknij w link i przeczytaj cały wywiad.

 

  1. Snapchat vs. Instagram – sprawdź czego powinieneś użyć [Infografika] 

Podobieństwa i różnice, funkcje i wpływ na odbiorców. Porównanie dwóch popularnych narzędzi storytellingowych zaprezentowane w formie estetycznej infografiki.