11 Live Chatowych statystyk, które koniecznie MUSISZ poznać

By | Marzec 6, 2018

Od czasów pierwszych komunikatorów internetowych pamiętających różowe lata 70. wiele się zmieniło. Kiedyś, Live Chat na stronie internetowej był tylko ciekawym dodatkiem, jednak teraz stał się wyznacznikiem atrakcyjności dla wielu klientów e-sklepów. Liczby nie kłamią, dlatego też przedstawię kilka statystyk, które powinny przekonać niedowiarków, że Live Chat to jedno z najważniejszych narzędzi komunikacji z klientem.

1. 63% klientów uważa, że chętniej powróci na stronę, jeśli ta oferuje opcję rozmowy z konsultantem na czacie

2. Aż 92% klientów ma pozytywne doświadczenia z używania Live Chatu w porównaniu do innych form kontaktu (telefon – 88%, email – 85%, Facebook – 84%, Twitter – 77%) (Zendesk).

3.  51 % klientów chce, by biznes był dostępny 24/7. Dlatego też tak ważne jest posiadanie Live Chata, który jest kompatybilny z botem.

4. 44% klientów uważa, że jedną z najważniejszych funkcji strony internetowej jest możliwość rozmowy z konsultantem w czasie rzeczywistym (Forrester).

5. Okazuje się, że zawieszanie rozmowy i oczekiwanie na tak zwanym ‘holdzie’ to powód, dla którego 42% klientów preferuje Live Chat (Business2Community).

6.  Szybkość odpowiedzi to jeden z ważniejszych czynników decydujących o wyborze formy kontaktu z przedstawicielem sklepu internetowego. Z badań Zendesk wynika, że większość problemów zaadresowanych na Live Chacie rozwiązana zostaje w przeciągu 42 sekund.

7. 21% klientów wybiera Live Chat, bo dzięki niemu mogą robić zakupy w pracy, a 51% – bo mogą robić wtedy wiele rzeczy jednocześnie (Econsultancy).

8.  Aż 45% klientów w wieku 55 lat i wzwyż korzystało z Live Chata na stronie internetowej i ta liczba rośnie. (Zendesk).

9. Aż 52% klientów twierdzi, że jeśli w krótkim czasie nie znajdą odpowiedzi na swoje wątpliwości, są gotowi porzucić zakupy online (WhosOn).

10.  61% klientów poniżej 24 roku życia przyznaje się, że unika telefonowania do firm, a 60% Millenialsów preferuje kontakt przez Live Chat niż przez tradycyjne media (WhosOn).

11. 41% klientów uważa, że firma, która oferuje Live Chat na stronie jest bardziej godna zaufania (WhosOn).

 

Live Chat to klucz do zwiększenia sprzedaży, satysfakcji klienta oraz jakości obsługi. Pomimo tego, że efektywność tego medium została potwierdzona wieloma badaniami, to wiele dużych firm do tej pory nie wprowadziło tego rozwiązania na swoich stronach internetowych. Rozwiązanie zaproponowane przez SALESmanago Marketing Automation to więcej niż zwykły czat, których na rynku dostępnych jest już wiele. SALESmanago łączy funkcje Live Chata z systemem profilowania behawioralnego i silnikiem rekomendacji opartym na AI, algorytmach Machine Learning oraz ostatnio wyświetlanych i zakupionych produktach.

Czym wyróżnia się Live Chat SALESmanago wśród dziesiątek podobnych rozwiązań?

  • Konsultant ma dostęp do kompletnego profilu behawioralnego i transakcyjnego klienta podczas rozmowy
  • Spersonalizowane rekomendacje produktów, gotowe do wysyłania jednym kliknięciem podczas rozmowy
  • Progresywne profilowanie klienta podczas rozmowy przez Live Chat
  • SALESmanago Sales Bot zapewniający szybszą obsługę klientów i oszczędność czasu konsultantów
  • Szybkie wyszukiwanie produktów, o które prosi klient z możliwością przesłania w czasie rzeczywistym podczas rozmowy
  • Uruchamianie automatyzacji w innych kanałach (email, strona, mobile, sieci reklamowe) w zależności od przebiegu rozmowy
  • Zapewnienie pełnej analizy działań związanych z Live Chat, w tym czasu odpowiedzi konsultantów i konwersji

SALESmanago Live Chat został wzbogacony w nową funkcję – rekomendowanie produktów podczas rozmowy. W zakładce znajdują się trzy typy rekomendacji produktowych:

  • produkty, które użytkownik oglądał podczas ostatniej wizyty
  • produkty z porzuconego koszyka
  • Rekomendacje AI, działają one na zasadzie nauki zachowań pojedynczego klienta i na podstawie analizy zachowań zakupowych i przewidywań, rekomenduje produkty

Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak utworzyć czat, odwiedź Pomoc SALESmanago.

 

Czy używasz już Live Chata SALESmanago?

Jeśli nie, możesz skorzystać z niego za darmo NA ZAWSZE.

lub

Sprawdź nasz nowy cennik, wybierz pakiet dla siebie i wykorzystaj możliwości Live Chata i innych zaawansowanych funkcji SALESmanago.