#3 Jakie działania marketingowe są najskuteczniejsze dla freelancerów?

By | Styczeń 30, 2018

Freelancerzy powinni kłaść szczególny nacisk na udział w spotkaniach i networking. Powinni uczestniczyć w wydarzeniach i prezentować swoje prace wszędzie tam, gdzie potencjalny klient może je zauważyć.
Freelancerzy polegają na swoich klientach. Jeśli zadbają o ich zadowolenie i będą pamiętać, żeby poprosić o referencje, powinni dostać bardzo dobre polecenia i możliwości podjęcia nowych zleceń.


 

Freelancer powinien traktować Internet jako gigantyczny rynek o zasięgu globalnym. Pełen zakres możliwości tego środowiska można zawęzić do kilku punktów, na których powinni się skupić na początku:

  • Media społecznościowe,
  • Blog z wartościowymi treściami eksperckimi,
  • Referencje,
  • Bycie członkiem społeczności,
  • Prowadzenie strony internetowej z:
    • Referencjami
    • Portfolio
    • Cennikiem
    • Danymi kontaktowymi
  • Korzystanie z internetowych tablic ogłoszeń,
  • Wystąpienia podczas eventów, nagrywanie ich i publikowanie na portalach społecznościowych.

 

Dla freelancerów najlepiej działają:

  • Stworzenie własnej marki i praca nad wizerunkiem
  • Content marketing
  • Korzystanie z mediów społecznościowych:
    • Grupy, aby znaleźć możliwości pracy
    • Profil LinkedIn i fanpage na Facebooku, aby zaprezentować swoje prace
  • Email marketing.

 


 

Czy Marketing Automation jest potrzebne Freelancerom?

Freelancerzy mogą, a nawet powinni, korzystać z dobrodziejstw Marketing Automation:

  • Generowania większej liczby potencjalnych klientów,
  • Stworzenia efektywnych kampanii mailowych,
  • Utrzymywaniu wrażenia komunikacji indywidualnej,
  • Zbierania danych behawioralnych o użytkownikach.

Tak więc prawdziwe pytanie brzmi: czy freelancerów stać na niestosowanie automatyzacji marketingu?

Jest to możliwe tylko przy najwyższym poziomie personalizacji dostępnym za pośrednictwem platform automatyzacji marketingu, takich jak SALESmanago.