4 mity o Marketing Automation. Część 1

By | Kwiecień 9, 2015

Abstract stamp or label with the text Myths44% marketerów, którzy nie korzystają z Marketing Automation nie ma pojęcia, co to jest, jak działa i do czego służy. Wokół tych narzędzi narosło wiele mitów: o tym, że wprowadza mechaniczną komunikację, że jest trudne w obsłudze, że to rozwiązanie drogie (i przeznaczone tylko dla dużych graczy), że jest zbędne i nic nie wnosi… Często jednak te fałszywe sądy są wynikiem nie tylko braku wiedzy, ale i lęku – strachu przed zmianą, koniecznością redefinicji całokształtu działań przez wprowadzenie nowego narzędzia, lęku przed procesem nauki. Odpowiadamy na 4 najczęstsze wątpliwości na podstawie doświadczeń naszych i naszych klientów.

1. Wysoka cena: Marketing Automation nie jest dla małych firm

MA to nie luksus, ostatni sznyt dopieszczający stronę internetową, fanaberia, na którą mogą sobie pozwolić tylko najwięksi i o największych budżetach. To po prostu funkcjonalne narzędzie, które pozwoli Ci zoptymalizować komunikację z Twoimi klientami. Wdrożenie go jest kwestią czasu – spersonalizowane treści stają się standardem i za kilka lat trudno będzie wyobrazić sobie sprzedaż bez tego komponentu.

MA nie musi być rozwiązaniem drogim. Np. w SALESmanago opłaty uzależniamy od ilości klientów w Twojej bazie. Ceny rosną proporcjonalne, przez co koszt korzystania z kampanii dla małych przedsiębiorstw jest niewysoki.

2. Trudna nauka: Marketing automation wymaga szerokich kompetencji

Marketerzy boją się konfrontacji z systemem, tego, że będzie za trudny, że zapłacą za niego, a potem nie będą w stanie go wykorzystać. Nie da się zaprzeczyć, że systemy MA wymagają nieco pracy – trzeba się ich nauczyć. Z doświadczeń naszych klientów wynika, że opanowanie bazowych funkcjonalności zajmuje miesiąc – dwa.

SALESmanago jest natomiast systemem bardzo intuicyjnym, zaś w wypadku kłopotów czy wątpliwości do dyspozycji oddajemy Wam ekipę ekspertów z naszego biura obsługi klienta.