4 mity o Marketing Automation. Część 2

By | Kwiecień 9, 2015

Abstract stamp or label with the text MythsKontynuujemy rozważania z poprzedniego wpisu – przed Wami dwa ostatnie mity, które powstrzymuja marketerów przed wdrożeniem Automatyzacji Marketingu. przeczytajcie i dowiedzcie się, czy nie padacie ich ofiarą.

3. Komunikaty pisane przez robota

Kształt, treść, częstotliwość Twoich komunikatów zawsze pozostaje Twoją kreacją. Systemy MA nie przejmują kontroli nad Twoją bazą i nie wysyłają masowo spamu „KUP TERAZ 50%  OFF KONIECZNIE”. To właśnie segmentacja bazy, programy Lead Nurturing, personalizacja, maile dynamiczne dają wrażenie indywidualnego traktowania klienta. Dzięki zaawansowanej analityce wiele się o nim dowiesz.

I pamiętaj: MA to nie autopilot. Kreacje, koncepcje i analityka to zawsze Twoja domena.

4. Niszowe biznesy nie potrzebują automatyzacji

„Dobrze znam swoich klientów i ich potrzeby, więc nie potrzebuję dodatkowego systemu”. „Prowadzę niszowy biznes i potrafię wszystko ogarnąć ręcznie”.

Wiedz jednak, że taki stan nie będzie trwał wiecznie. Klienci po prostu nasycą się Twoimi produktami, a ruch organiczny, przyciągający nowych, może okazać się zbyt mały. Do niszy napłynie konkurencja i zrobi się tłoczno.  Dlatego zawsze, kiedy w biznesie jest dobrze, trzeba myśleć o dalszym rozwoju.

Marketing Automation da Ci nie tylko nowe narzędzie do obsługiwania na najwyższym poziomie większej liczby klientów, ale także – przez automatyzację zadań, które dotąd wykonywałeś ręcznie – da Ci czas na pracę kreatywną i koncepcyjną. Jej nie możesz zautomatyzować. Wysyłkę maili – już owszem.