4 możliwe przeszkody na drodze do skutecznego Lead Nurturing

By | Czerwiec 8, 2015

Kontynuujemy temat przeszkód, jakie może napotkać kampania Lead Nurturing. Mówiliśmy o nieporozumieniach, które towarzyszą temu terminowi i trudnościach w zrozumieniu, na czym proces naprawdę polega; o błędach przy konstruowaniu lejka sprzedażowego oraz powszechnej tendencji do zbyt szybkiego przerzucania leadów na wyższe etapy lejka, co nie odzwierciedla realnego progresu w ich zaangażowaniu, wiedzy i gotowości zakupowej. Na co jeszcze należy zwrócić szczególną uwagę?

1. Powiązanie pojedynczych maili edukacyjnych

Kiedy chcesz przekazać wiedzę na temat Twojego produktu, musisz podzielić materiał edukacyjny na mniejsze cząstki  – na kilka maili. Konieczne jest jednak, by odbiorca powiązał je ze sobą: poprzedniego maila z tym, którego właśnie otrzymał, je wszystkie w całość. Weź pod uwagę, że Twój odbiorca dostaje kilka-kilkanaście identycznych maili dziennie, więc zadbaj, by było to jak najłatwiejsze. Możesz wykorzystać do tego celu identyfikację graficzną, nawiązania do poprzednich tematów i zaznaczenie, o czym będziesz pisał następnym razem, etc.

2. Odpowiednia porcja informacji na raz

Porcjowanie wiedzy jest poważnym problemem: marketerzy często, chcąc przyspieszyć proces, dzielą ją na zbyt duże kawałki i w efekcie zalewają klientów nadmiarem informacji. Pamiętaj o lekkostrawności wiedzy. Unikaj epatowania żargonem. Zamiast próbować powiedzieć wszystko na raz, zamieść odnośniki do kolejnych materiałów, jeżeli okaże się, że odbiorca ma w danej chwili czas i energię na dalsze zgłębianie tematu, doczyta.

3. Zrozumienie wagi alertów

Alerty do działu sprzedaży to rewelacyjne narzędzie – pod warunkiem, że macie wspólnie ustalone, spójne definicje lejków sprzedażowych i gotowości zakupowej. Możliwość ściślejszej współpracy z działem sprzedaży jest jednym z najcenniejszych rozwiązań MA – wykorzystaj je w pełni!

4. Progresywne profilowanie

Ta groźnie brzmiąca nazwa nie oznacza żadnej agresywnej procedury – to logiczna reakcja na fakt, że  Twoi odbiorcy znajdują się na różnych stadiach zaangażowania. Weź pod uwagę użytkownika już na etapie boksów kontaktowych – aby uniknąć wpisywania fałszywych danych w formularzach, co potem owocuje błędnymi danymi w bazie. Tu przeczytasz więcej oprogresywnym profilowaniu.