5 szybkich porad jak zwiększyć otwieralność maili

Dziś krótka piłka. Jednym z ważniejszych parametrów w email marketingu jest otwieralność maili. Zaraz obok klikalności, czyli CTR, pozwala bardzo szybko ocenić, czy przesyłane treści trafiaja do odbiorców i wywołują zamierzoną reakcję. OR – open rate – informuje o tym ile spośród wysłanych wiadomości zostało otworzonych przez odbiorców (a wiadomo, że żeby kliknąć w jakikolwiek link w wiadomości, trzeba ją najpierw otworzyć).

Poradników dotyczących tworzenia długoterminowej strategii email marketingowej powstały setki. Żeby nie szukać daleko – wystarczy że na tym blogu wpiszesz w okienko wyszukiwania „Email Marketing”

Żeby znaleźć takie pozycje jak:

Email Marketing Automation: poradnik + najlepsze praktyki

Praktyczne kompendium email marketingu: 11 najczęściej zadawanych pytań

70 szokujących statystyk nt. email marketingu

czy

Najważniejsza zmiana w Twoim email marketingu. Przenieś go do Marketing Automation

 

Czasem jednak marzymy (tak, tak, Redakcja SALESmanago też marzy) o tym, żeby ktoś dał nam kilka prostych, ale diablo-skutecznych porad do wdrożenia od ręki. Jak zatem szybko poprawić open rate maili?

#1 Nadawca – to ważne kto wyświetla się jako nadawca maila. Sprawdź koniecznie, czy Twoja grupa docelowa woli dostać newsletter od firmy, od pracownika firmy, czy od konkretnej osoby. Przetestuj kilka opcji:

  • Nazwa Firmy – Newsletter
  • Nazwa Firmy
  • Imię z Nazwa Firmy
  • Imię i Nazwisko

Pamiętaj też, że adres zwrotny powinien być ten sam co adres, z którego przychodzą maile. Ma to duże znaczenie dla ogólnej dostarczalności maili.

Przeczytaj więcej w tym atykule:

Jak w prosty sposób zwiększyć OR i CTR wiadomości wysyłanych do klientów Twojego ecommerce? [Przykłady wdrożeń]

#2 Temat – Dobry temat wiadomości to ponad połowa sukcesu jeśli chodzi o otwieralność maili. najważniejsze zasady, których owinieneś się trzymać to :

  • Bądź konkretny: podawaj liczby, nazwy produktów czy precyzyjne tytuły, polub listy
  • Wskaż ograniczony czas trwania oferty. Jeśli odbiorca uzna Twój mail za ciekawy, ale mało pilny, najpewniej odłoży jego lekturę na później, czyli najpewniej zapomni.
  • Skróć temat do max. 50 znaków albo wiedz, że w tylu początkowych znakach musisz zawrzeć kluczowe informacje – więcej się najpewniej użytkownikowi nie wyświetli. Wyobraź sobie swój temat na wąskim ekranie smartfona.
  • Zachęć do konkretnego działania. Użyj czasownika.

A czego unikać? Jest kilka elementów, które sprawiają, że maile są kierowane do zakładki ze spamem.

  • SAME WIELKIE LITERY
  • b.l.o.k.a.d.a
  • $$$$$blokada$$$$
  • fraza – popularne hasła, powiązane z wiadomościami uznanymi za spam
  • duża liczba obrazków <3 :) !! :D:D

Przykład:

$$ ZA DARMO!! Powiększymy Twoje a.k.t.y.w.a. $$$$ o 100% !!

O sztuce tworzenia spamu przeczytasz tutaj:

Jak stworzyć email, który na 100% wyląduje w spamie [Poradnik niepoważny]

Z kolei poradnik poprawnego tworzenia tytułów ammy w formie infogafiki o tutaj:

[infografika] Jak stworzyć idealny temat wiadomości email? 20 tricków

#3 Ustaw preheader – U większości odbiorców twoich maili tuż za lub tuż pod tematem wiadomości wyświetla się część treści. To właśnie preheader. Sam możesz go zdefiniować. Jeśli tego nie zrobisz, skrzynki mailowe odbiorców automatycznie zaciągną go z fragmentów treści Twojego maila. Skutecznie zachęcający preheader powinien mieć około 50 znaków.

#4 Dopasuj czas wysyłki – Niby takie proste, ale ludzie o tym zapominają. Im dłużej jakiś email czeka na otwarcie tym mniejsza jest szansa, że w ogóle zostanie on otwarty. Dopasowanie momentu wysyłania wiadomości do czasu największej aktywności odbiorcy zwiększa szansę, że wiadomość będzie zauważona i otwarta od razu. W SALESmanago robi się to niezwykle prosto – szykując wysyłkę należy zaznaczyć okienko „Dobierz optymalny czas wysyłki dla kontaktów monitorowanych” i sprecyzować, czy zależy Ci na dopasowaniu godzinowym, dziennym, czy obu.

 

#5 Korzystaj z tagów i  lejków – Nie wysyłaj starannie przygotowanych maili do całej bazy. Po to masz narzędzie, które tworzy bardzo dokładne profile behawioralne i transakcyjne, a także śledzi zachowania i reakcje odbiorców, żeby zrobuić z niego dobry użytek. Przygotuj lejki edukacyjne i sprzedażowe, tak żeby wysyłać maile do osób, które sa na konkretnych etapach tych procesów. Używaj systemu tagów, który jest odzwierciedleniem działań użytkowników. Wysyłając maile adresuj je do tych, z myślą o których były tworzone i wykluczaj osoby, które nie będą zainteresowane treścią. Nie tylko zwięksyz to otwieralność maili, ale także wzmocni Twoje relacje z odbiorcami.

Dowiedz się więcej o tagach:

Dyskretny urok TAGÓW

Doczytaj o lejkach:

Zarządzanie leadami z marketing automation

 

PS: Mamy też całego ebooka tylko o Email Marketingu. Znajdziesz go tutaj: 10 przykazań Email Marketingu

 

PS2: Zwiększ skuteczność Email Markeingu. Załóż 30-dniowe konto próbne i wypróbuj nasz nowy drag & drop designer. 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]