5 szybkich porad jak zwiększyć otwieralność maili

By | Styczeń 30, 2018

Poradników dotyczących tworzenia długoterminowej strategii email marketingowej powstały setki. Żeby nie szukać daleko – wystarczy że na tym blogu wpiszesz w okienko wyszukiwania „Email Marketing”,

żeby znaleźć takie pozycje jak:

Email Marketing Automation: poradnik + najlepsze praktyki

Praktyczne kompendium email marketingu: 11 najczęściej zadawanych pytań

70 szokujących statystyk nt. email marketingu

czy

Najważniejsza zmiana w Twoim email marketingu. Przenieś go do Marketing Automation

Czasem jednak marzymy (tak, tak, Redakcja SALESmanago też marzy) o tym, żeby ktoś dał nam kilka prostych, ale diablo-skutecznych porad do wdrożenia od ręki. Jak zatem szybko poprawić open rate maili?

 

#1 Nadawca – sprawdź koniecznie, czy Twoja grupa docelowa woli dostać newsletter od firmy, od pracownika firmy, czy od konkretnej osoby.

  • Nazwa Firmy – Newsletter
  • Nazwa Firmy
  • Imię z Nazwa Firmy
  • Imię i Nazwisko

Przeczytaj więcej w tym atykule:

Jak w prosty sposób zwiększyć OR i CTR wiadomości wysyłanych do klientów Twojego ecommerce? [Przykłady wdrożeń]

#2 Temat – Dobry temat wiadomości to ponad połowa sukcesu. Najważniejsze zasady, których owinieneś się trzymać to:

  • Bądź konkretny,
  • Wskaż ograniczony czas trwania oferty,
  • Skróć temat do max. 50 znaków,
  • Zachęć do konkretnego działania.

O sztuce tworzenia spamu przeczytasz tutaj:

Jak stworzyć email, który na 100% wyląduje w spamie [Poradnik niepoważny]

Z kolei poradnik poprawnego tworzenia tytułów ammy w formie infogafiki o tutaj:

[infografika] Jak stworzyć idealny temat wiadomości email? 20 tricków

#3 Ustaw preheader – jeśli tego nie zrobisz, skrzynki mailowe odbiorców automatycznie zaciągną go z fragmentów treści Twojego maila. Skutecznie zachęcający preheader powinien mieć około 50 znaków.

#4 Dopasuj czas wysyłki – dopasowanie momentu wysyłania wiadomości do czasu największej aktywności odbiorcy zwiększa szansę, że wiadomość będzie zauważona i otwarta od razu.

#5 Korzystaj z tagów i  lejków – przygotuj lejki edukacyjne i sprzedażowe, tak żeby wysyłać maile do osób, które są na konkretnych etapach tych procesów. Używaj systemu tagów, który jest odzwierciedleniem działań użytkowników.

Dowiedz się więcej o tagach:

Dyskretny urok TAGÓW

Doczytaj o lejkach:

Zarządzanie leadami z marketing automation

PS: Mamy też całego ebooka tylko o Email Marketingu. Znajdziesz go tutaj: 10 przykazań Email Marketingu

 

PS2: Zwiększ skuteczność Email Markeingu. Załóż 30-dniowe konto próbne i wypróbuj nasz nowy drag & drop designer.