7 niezwykłych zastosowań Marketing Automation

By | Wrzesień 30, 2016

Lead Nurturing, segmentacja klientów, dynamiczne banery czy maile ratujące porzucone koszyki są świetne i skuteczne, ale świat Marketing Automation nie kończy się na nich! Zobacz, o jakich zastosowaniach automatyzacji marketingu jeszcze nie pomyślałeś i w jaki sposób to zmienić.
Pisaliśmy ostatnio, że największą katastrofą dla marketera jest zastój: moment, kiedy zatrzymujesz się na kilku dobrze znanych, sprawdzonych regułach automatyzacji i uznajesz, że oto poznałeś klucz do sukcesu. Niestety, nie jest tak łatwo. Ponieważ zarówno zachowania klientów, jak i oferta Twojej konkurencji zmieniają się z oszałamiającą prędkością, nie możesz pozwolić sobie na luksus siadania na laurach i dumnego przyglądania się efektom swojej pracy. Sprawdzaj i testuj nowe rozwiązania. Mamy nadzieję, że poniższa lista Cię zainspiruje!


Wykorzystaj potencjał marketingowy aplikacji mobilnych.

Pobierz ebooka


1. Polecanie postów na blogu

Polecasz produkty, pomagasz dobrać optymalna ofertę, ale na tym nie koniec: możesz również pomóc swojemu odbiorcy lepiej orientować się w Twoim blogu. Otaguj wpisy, dzięki czemu będziesz mógł dopasować treści do zainteresowań użytkownika oraz poziomu jego wiedzy na temat produktu. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której czytelnik wpada na bloga i równie szybko z niego wychodzi. W ten sposób pomożesz budować wiedzę systematycznie.

2. Optymalizacja landing pages po pobraniu materiału

Widzisz, że odbiorcy pobierają chętnie Twoje materiały, ale nie przekłada się to na sprzedaż? Zasugeruj im zakup na landing page, na którym pobierają ebooka – zaoferuj tam ofertę bezpłatnej wyceny czy rejestracji na darmowy okres próbny. O tej możliwości warto też przypomnieć później w wiadomosci email.

3. Kampanie czyszczące bazę

Tak, wiemy, jak trudno godzić się z faktem, że ok 10% Twojej bazy naturalnie traci aktualność każdego roku. Jednak higiena bazy kontaktów jest koniecznością, nie kosmetyczną fanaberią. Kiedy operujesz na niskiej jakości danych, na których nie możesz polegać, masz zaciemniony obraz sytuacji, co wpływa na ocenę prowadzonych działań i wybór nowych. Może niskie OR Twoich mailingów wynika z faktu, że 15% Twojej bazy już dawno porzuciło swoje skrzynki pocztowe?

4. Spersonalizowane powiadomienia push

Mobile marketing, mimo wzrastających budżetów na ten cel, wciąż postrzega się często jako produkcję pomniejszonych kampanii desktopowych, a mało energii przeznacza się na badanie możliwości specyficznych dla tego kanału. To ciekawe, bo przecież urządzenia mobilne przez to, że są tak często używane, pozwalają nam gromadzić bardzo wiele informacji o użytkownikach i tworzyć kampanie dopasowane precyzyjnie do konkretnej sytuacji w życiu danego klienta (np. kiedy przechodzi koło naszego lokalu czy sklepu). Przetestuj możliwości Mobile Marketing Automation i zobacz, jak wygląda nowa era personalizacji: przeczytaj naszego ebooka o Mobile Marketing Automation lub zerknij na stronęAPPmanago.

5. Progresywne profilowanie

To rzadko używana funkcjonalność automatyzacji marketingu, która w nieoczekiwany sposób zwiększy jakość danych, jakie pozyskujesz z formularzy. Progresywne profilowanie polega na stopniowym zwiększaniu ilości danych, o które prosisz użytkownika, np. przy pobraniu ebooka. Użytkownika, który po raz pierwszy pobiera nasz materiał, prosimy jedynie o adres email, zaś przy kolejnych pobraniach, kiedy widzimy, że jest zainteresowany, zwiększamy ilość wymaganych pól formularza. Dzięki temu przy pierwszym spotkaniu z odbiorcą nie oczekujemy, że poda nam spora ilość informacji o sobie.

6. Oferty dopasowane do historii indywidualnego użytkownika

Wiedzę o tym, co już kupił lub co oglądał Twój klient możesz wykorzystać do zasugerowania mu kolejnych produktów na podstawie analizy Big Data. Wykorzystanie mechanizmów marketingu predykatywnego pozwala nam uprzedzić pragnienia użytkownika: wiemy, czego chce, przed nim samym.

7. Wysyłanie wiadomości do anonimowych kontaktów, które odwiedziły naszą stronę

Duży ruch na Twojej stronie jest bezużyteczny, jeśli nie przekłada się na zebrane leady i sprzedaż. Co jednak zrobić z użytkownikami, którzy odwiedzają naszą stronę, ale nie chcą pozostawić danych? Możesz wtedy wykorzystac integrację SALESmanago z bazą Remintrex i zidentyfikować anonimowego klienta, po czym wysłać do niego wiadomość. Przeczytaj więcej o integracji SALESmanago z Remintrex.

A jakie są Wasze ulubione pomysły na wykorzystanie Marketing Automation?