Black Friday i Cyber Monday w Ecommerce – garść porad i statystyk

By | Styczeń 26, 2018

Czarny Piątek to piątek tuż po Święcie Dziękczynienia, który jest oficjalnie początkiem sezonu na przedświąteczne zakupy. Jest on okazją do nabycia wielu przedmiotów (w tym ubrań i elektroniki) w bardzo atrakcyjnych cenach. Jak wiele zachowań zakupowych, tak i czarnopiątkowe szaleństwo przenosi się do sieci. Dotyczy to także relatywnie nowego Cyber Monday, tego dnia wyprzedaże ogłaszają tylko sklepy internetowe.

 

Garść naszych statystyk


Tego dnia z naszego systemu wysłaliśmy w sumie 15 milionów wiadomości do klientów

Średni Open Rate tych wiadomości to 17,92%

Średni CTR wynosił z kolei 4,36%

Mimo iż liczby nie wydają się powalające, dla porównania podajemy statystyki z normalnego piątku poprzedzającego Black Friday:

Średni OR: 14,30%

Średni CTR: 3,22%

Co daje w efekcie wzrost OR o 22,45% w stosunku do przeciętnego dnia oraz wzrost CTR o 35,71%!


Czarny Piątek w SALESmanago zakończyliśmy 270 000 zakupami – co w porównaniu do zwykłego piątku stanowi wzrost o 35%.

Średnia wartość takiego zakupu to 810 PLN, w porównaniu do zwykłego piątku jest to wzrost prawie trzykrotny.


 

Jak się przygotować na Black Friday i Cyber Monday w ecommerce?

Website marketing

Przygotuj swoją stronę na duży ruch i zautomatyzuj jak najwięcej procesów. Po pierwsze zadbaj o to, żeby każdemu z odwiedzających wyświetlać te przecenione produkty, które go interesują. Wykorzystaj treści dynamiczne – pop-upy i ramki rekomendacji, które na podstawie wcześniejszych zachowań dobiorą produkty dopasowane do potrzeb i zainteresowań klientów.

Druga sprawa – obsługa w czasie rzeczywistym. Przede wszystkim zapewnij supportowi najlepszy możliwy live chat do sprzedawania – taki który zarówno daje podgląd do karty klienta, pozwala zbierać dane kontaktowe, które od razu przesyła do CRM.

Dodatkowo zatrudnij… boty! Opracuj proste scenariusze do zbierania danych i wyświetlania rekomendacji i zaimplementuj je botowi, który nie dość, że jest nieskończenie cierpliwy, to jeszcze może prowadzić chociażby i setkę rozmów w tym samym czasie (i nie pomylić się w ani jednej z nich).

Po trzecie – zacznij już teraz zbierać zgody na wyświetlanie powiadomień web push (o ile jeszcze tego nie robisz). To najlepszy sposób, żeby przypomnieć odbiorcom i potencjalnym nabywcom, że przeceny już ruszyły.

 

Email marketing

Na 100% będziesz potrzebował schematu do ratowania porzuconego koszyka.

Około 68% koszyków jest porzucanych, więc marketerzy ecommerce uwielbiają te wiadomości. Wykazują one też dużo wyższą skuteczność: konwersja wzrasta nawet o 621% w porównaniu z tradycyjnymi masowymi emailami (zob. Case Study Be Brave).

Przeczytaj nasz kompleksowy poradnik o porzuconych koszykach.

 

Do dyspozycji masz wiele kanałów. Poza wymienionymi są jeszcze Social Media, kanał mobile i cała masa działań offline. Dajcie znać w komentarzach, czy chcecie dodatkowy przewodnik o tych właśnie kanałach!