Black Friday u naszych klientów – podsumowanie

By | Styczeń 30, 2018

Oto jak wyglądał Czarny Piątek w sklepach online korzystających z SALESmanago!

 

  1. Black Friday szturmem podbija rynek europejski – nawet uwzględniając bogacenie się społeczeństwa, wzrost cen i inflację, gołym okiem można zauważyć wzrost wartości transakcji w stosunku do poprzedniego roku.
  2. Email Marketing ma się świetnie – w Black Friday wysłano 2 razy więcej wiadomości niż na poczatku czarnego tygodnia. W ten wyjątkowy dla handlu dzień trzeba koniecznie pamiętać o personalizowaniu wysyłanej oferty. Kampanie trzeba zaplanować z wyprzedzeniem i zautomatyzować kompleksowo wszystkie procesy, żeby zoptymalizować działania i nie marnować czasu na coś, co spokojnie zrobi platforma marketing automation.
  3. Black Friday i Cyber Monday to prawdziwe święto zakupów – ilość transakcji rośnie od poniedziałku osiągając kulminację w piątek, następnie spada w weekend, by w cyber poniedziałek jeszcze raz wspiąć się do poziomu piątkowego. Planując wyprzedaże skup się na dobrym zaplanowaniu tych dwóch dni. Pamiętaj, że im krótsza promocja, tym paradoksalnie większe zainteresowanie.
  4. Automatyzacja to podstawa – szaleństwo zakupowe to świetna okazja żeby dać firmowej kasie solidny zastrzyk gotówki. Należy jednak pamiętać, że relacja z klientem nie kończy się na samej sprzedaży. Wysłanie setek tysięcy maili z podsumowaniem transakcji, ratowaniem porzuconego koszyka to zadanie dla maszyny a nie grupy ludzi, którzy w tym czasie mogą się zająć obsługą klientów w czasie rzeczywistym.
  5. Zestaw narzędzi odpowiadający na potrzeby sklepów online świetnie sprawdza się w takich dniach – czy to dynamiczne ramki rekomendacji, czy live chat – wszystkie te funkcje ułatwiają pracownikom sklepu poradzić sobie z obsługą tabunów klientów przechodzących przez stronę w ciągu dnia. Minimalizują ryzyko błędu i w bardzo prosty sposób ułatwiają życie i tak już zawalonych robotą osób. (Jeśli nie zdążyłeś z nich skorzystać na Black Friday, koniecznie napraw ten błąd! Masz 14 dni darmowych testów)

 

PS. Uniknij niespodzianek. Pobierz Grudniowy Kalendarz Marketera