Chyba nie ma zawodu, który nie posiadałby swojego własnego kodeksu czy też katalogu umiejętności bez których nijak nie da się iść do przodu. Wydaje się, że bez tego czy owego po prostu nie ma możliwości odniesienia sukcesu.

By | Kwiecień 30, 2014

            Chyba nie ma zawodu, który nie posiadałby swojego własnego kodeksu czy też katalogu umiejętności bez których nijak nie da się iść do przodu. Wydaje się, że bez tego czy owego po prostu nie ma możliwości odniesienia sukcesu. I chociaż wielu uważa, że marketem ma zadanie banalnie łatwe, bo przecież rzeczy takie jak tworzenie e-mail marketingu nie wymagają zbyt wiele, to niestety ale się myli. I to sporo. Okazuje się bowiem, że bez pewnych umiejętności się po prostu nie ruszy.

            A jeszcze ważniejszym jest by posiadać pewien zasób wiedzy, gdy jest się specjalistą od Marketing Automation. Bo jeśli nie posiada się tego typu umiejętności, to można z całą pewnością stwierdzić, że inwestycja w system była chybioną i absolutnie niepotrzebną.

            Warto się skupić nie tylko na zestawie cech, ale przede wszystkim na rozwinięciu każdej z nich. Począwszy od tej, która jest cechą podstawową, aż po cechy, które można uznać za dodatkowe.

Klient nasz pan?

            Można stwierdzić, że klient wcale nie musi dyktować warunków. Jasne, przecież nie chcemy wpadać w pewnego rodzaju paranoję. Chcemy się skupić na tym, co dla nas najważniejsze, a jednocześnie zyskać przychylność klienta. I to na niego musimy być nastawieni. Dobry specjalista, to taki, który potrafi osiągnąć cele, jednocześnie będąc perfekcyjnie wpisanym w potrzeby i to, czego klient szuka.

            Nie musimy zmieniać profilu firmy, jej image, produktu czy czegokolwiek innego, jeśli tylko chcemy przyciągnąć klienta. Ważniejszym, a może najważniejszym jest to, by być nastawionym na potrzeby. I pokazać naszemu klientowi, że to my, właśnie my potrafimy na nie odpowiedzieć.

Empatia

            Empatia w tym przypadku to słowo klucz. Bo jeśli nie jesteśmy empatyczni, to jesteśmy nieskuteczni. Jeśli potrafimy się postawić w roli klienta, wsłuchać w jego potrzeby i na nie odpowiedzieć – mamy zielone światło. Zatem nie pozostaje nic innego, jak próbować, starać się i działać.

            Bo tylko w ten sposób możemy osiągnąć sukces. Tylko w ten sposób mamy możliwość zrobić i osiągnąć wszystko to, na czym nam zależy. Ale to wcale nie jest tkaie trudne, jeśli tylko zechce się być nieco empatycznym.

            Chyba nie ma zawodu, który nie posiadałby swojego własnego kodeksu czy też katalogu umiejętności bez których nijak nie da się iść do przodu. Wydaje się, że bez tego czy owego po prostu nie ma możliwości odniesienia sukcesu. I chociaż wielu uważa, że marketem ma zadanie banalnie łatwe, bo przecież rzeczy takie jak tworzenie e-mail marketingu nie wymagają zbyt wiele, to niestety ale się myli. I to sporo. Okazuje się bowiem, że bez pewnych umiejętności się po prostu nie ruszy.

            A jeszcze ważniejszym jest by posiadać pewien zasób wiedzy, gdy jest się specjalistą od Marketing Automation. Bo jeśli nie posiada się tego typu umiejętności, to można z całą pewnością stwierdzić, że inwestycja w system była chybioną i absolutnie niepotrzebną.

            Warto się skupić nie tylko na zestawie cech, ale przede wszystkim na rozwinięciu każdej z nich. Począwszy od tej, która jest cechą podstawową, aż po cechy, które można uznać za dodatkowe.

Klient nasz pan?

            Można stwierdzić, że klient wcale nie musi dyktować warunków. Jasne, przecież nie chcemy wpadać w pewnego rodzaju paranoję. Chcemy się skupić na tym, co dla nas najważniejsze, a jednocześnie zyskać przychylność klienta. I to na niego musimy być nastawieni. Dobry specjalista, to taki, który potrafi osiągnąć cele, jednocześnie będąc perfekcyjnie wpisanym w potrzeby i to, czego klient szuka.

            Nie musimy zmieniać profilu firmy, jej image, produktu czy czegokolwiek innego, jeśli tylko chcemy przyciągnąć klienta. Ważniejszym, a może najważniejszym jest to, by być nastawionym na potrzeby. I pokazać naszemu klientowi, że to my, właśnie my potrafimy na nie odpowiedzieć.

Empatia

            Empatia w tym przypadku to słowo klucz. Bo jeśli nie jesteśmy empatyczni, to jesteśmy nieskuteczni. Jeśli potrafimy się postawić w roli klienta, wsłuchać w jego potrzeby i na nie odpowiedzieć – mamy zielone światło. Zatem nie pozostaje nic innego, jak próbować, starać się i działać.

            Bo tylko w ten sposób możemy osiągnąć sukces. Tylko w ten sposób mamy możliwość zrobić i osiągnąć wszystko to, na czym nam zależy. Ale to wcale nie jest tkaie trudne, jeśli tylko zechce się być nieco empatycznym.