Co Big Data oznacza dla biznesu?

By | Kwiecień 10, 2015

Digital GlobeTrend zmienia już istniejące branże oraz stwarza nowe (jak dynamicznie rozwijający się nurt monitoringu zdrowia i aktywności fizycznej). Na jakie zjawiska zwrócić uwagę?

  1. Personalizacja: umiejętnie interpretując nawyki, zainteresowania, historię zakupów danej osoby można stworzyć precyzyjnie dopasowana ofertę. Niedługo marketerzy będą wiedzieć, że klient chce coś kupić, zanim on sam rozpozna u siebie taką potrzebę.
  2. Nowe możliwości monitoringu klientów: wearables, internet rzeczy, beacony
  3. Logistyka: większa, precyzyjna wiedza o dostępności towaru i możliwości transportu
  4. Analityka: narzędzia do interpretacji Big Data dla marketerów, takie jak SALESmanago, pozwalają lepiej mierzyć skuteczność kampanii, klikalność, oglądalność oraz reakcje poszczególnych użytkowników. Dzięki temu marketerzy w końcu mogą dokładnie pokazać, w jaki sposób zwracają się pieniądze inwestowane w ich dział.

 

Pamiętaj, że w Big Data nie chodzi tak naprawdę o Data – same dane nic nie znaczą, dopóki nie znajdziemy pomysłu na ich zrozumienie oraz wykorzystanie. To właśnie analityka i automatyzacja procesów stanowi klucz do uczestnictwa w rewolucji, jaka dzieje się na naszych oczach.