Cold calling nie umarł – po prostu zmienił się dzięki marketing Automation

By | Sierpień 14, 2015

phone icon fire, isolated on black background.Cold calling (zimne telefony, telefonowanie na zimno; dzwonienie do klienta, z którym nie  mieliśmy przedtem kontaktu): znienawidzona pieśń przeszłości czy skuteczne narzędzie sprzedawców? Choć wielu chętnie odesłałoby tę metodę do lamusa, a krytycy uwielbiają rozpisywać się o swoich traumatycznych przeżyciach związanych z zimnymi telefonami, Marketing Automation zmieniło totalnie kształt tych działań. Cold calling może być super-skuteczny oraz przyjazny tak dla sprzedawcy, jak i dla klienta.

Wystarczy wykorzystać automatyzację marketingu.

 

Sprzedawcy o cold calling

Sprzedawcy mieli do zimnych telefonów ambiwalentny stosunek. Z jednej strony lubili bezpośrednią relację z klientem i możliwość popisania się siłą perswazji, z drugiej zaś nie znosili stresu, marnowania czasu i niemożliwości przygotowania się precyzyjnie do rozmowy. Jednak wszystkie największe wady cold calling znikają w firmach, które wdrażają Marketing Automation.

 

Z Marketing Automation wszystkie telefony są ciepłe

Kiedy wdrożysz automatyzację marketingu, Twoje telefony w ogóle nie będą zimne, będą, powiedzmy, letnie, ponieważ zanim podniesiesz słuchawkę będziesz wiedział dużo więcej na temat leada: skąd trafił na Twoją stronę, czego szuka, jakie treści przyswoił.

Dodaj do tego odrobinę researchu i dostajesz tak precyzyjny obraz rozmówcy, że możesz dopasować swoje argumenty dokładnie do problemów tej konkretnej osoby.

Poza tym dzięki programom Lead Nurturing Twój rozmówca może być już tak wyedukowany, że Twój punt wyjścia jest zupełnie inny niż w wypadku tradycyjnych zimnych telefonów.

Przeczytaj więcej na blogu Marketing Automation.