Czy marketing mobilny to tylko SMSy?

By | Listopad 21, 2016

Odpowiedź na pytanie postawione w tytule jest raczej prosta. Nie będziemy Was trzymać w niepewności – w dobie smartfonów każdy przedsiębiorca, który ograniczy korzystanie z kanału mobile do wysyłki SMSów jest raczej spalony. Przyjrzyjmy się zatem jakie możliwości komunikacyjne otwiera przed marketerami ten kanał i jak do tego wszystkiego ma się automatyzacja marketingu.

Aplikacje

Powiadomienia push i in-app

Prostym, acz skutecznym narzędziem służącym do komunikacji z użytkownikami apek są powiadomienia push. Są to krótkie informacje wyświetlające się na ekranie telefonu nawet jeśli aplikacja jest wyłączona. W zależności od potrzeb, mogą mieć różną formę: powiadomienia tekstowe, powiadomienia dialogowe, powiadomienia URL, powiadomienia in-app.

Reklamy w aplikacjach

Bardzo często ceną za darmową wersję aplikacji jest zgoda na wyświetlanie reklam. Mają one różną postać, jednak najczęściej są to banery i video. I bardzo dobrze! Treści wizualne są najchętniej przyjmowanym rodzajem treści w kanale mobilnym. Ma być szybko, przejrzyście i kolorowo. Reklamy dobierane są na podstawie profili użytkowników dzięki zastosowaniu RTB.

Strony WWW

Zagadnieniem, które należy sobie przyswoić jest responsywność strony, czyli mówiąc krótko jej zdolność dopasowania się do szerokości ekranu, na którym jest wyświetlana. Dlaczego jest to takie ważne? Według przeprowadzonych przez Google badań, aż 61% użytkowników niechętnie wraca do stron, które nie były dopasowane do ich urządzenia, a 40% z nich po wejściu na nieresponsywną stronę natychmiast przeszło na stronę konkurencji. Warto pamiętać również o odchudzeniu witryny – tak aby nie “pożerała” transferu danych komórkowych i ładowała się szybciej.

Wyszukiwarka

Budując kampanię, zbuduj warianty zarówno dla użytkowników mobile, jak i dla pozostałych. Pamiętaj o zróżnicowaniu doboru fraz kluczowych – jest bardziej prawdopodobne, że wyszukanie ze smartfona będzie mocniej osadzone w kontekście miejsca i czasu, w którym znajduje się dany użytkownik – będzie on na przykład szukał miejsca na biznesowy lunch z partnerem w konkretnej części miasta.

Email Marketing

Żeby dojść do perfekcji w tworzeniu wiadomości z wysokimi OR i CTR należy je testować, a po wysłaniu wybranej wersji należy analizować statystyki wysyłki. Prosta analityka – OR, CTR i Bounce Rate może okazać się niewystarczająca – nie raz i nie dwa powtarzaliśmy, że musisz znać swoich odbiorców. Warto zatem także dowiedzieć się na jakim sprzęcie wiadomości są najczęściej odczytywane, w jakich godzinach, czy dniach tygodnia są one najczęściej odczytywane, jakiego systemu operacyjnego używają odbiorcy, a także z jakiej przeglądarki korzystają. Wszystko to pozwala na jeszcze lepszą personalizację przekazu.

Dlatego właśnie o te statystyki rozbudowaliśmy ostatnio panel analityczny wysłanych wiadomości w SALESmanago.

salesmanago-analityka-emaili-nowy-widok

SMS

I wreszcie docieramy do SMSów. Tak popularny kanał również wymaga personalizacji. SMSy wysyłane w odpowiedzi na konkretne zachowanie użytkownika, bądź na sytuację, w której się znajduje mają dużo większą szansę na spełnienie swojej promocyjnej roli. Tu również z pomocą przyjdzie Ci platforma do automatyzacji marketingu. Po pierwsze musi ona mieć moduł wysyłania wiadomości SMS, a po drugie musi być zintegrowana z bramką SMS (listę naszych integracji znajdziesz tutaj; niedawno dołączyliśmy do niej bramkę Twilio). Ustawione w systemie wiadomości mogą stać się częścią procesów automatyzacji, tym samym uzupełniając dynamiczną strukturę marketingu omnichannelowego. Dzięki temu zyskasz pewność, że wiadomości są wysyłane do odpowiednich użytkowników, w odpowiedniej ilości i w odpowiednim czasie.

 

Jak widzisz, kanał mobilny oferuje naprawdę wiele możliwości dotarcia do klienta. Warto zapoznać się z nim dokładnie, tak aby w pełni wykorzystać jego potencjał.