Dane dla marketerów: 7 darmowych źródła

By | Sierpień 14, 2015

Depositphotos_39342339_s-2015Marketerzy nie są specjalnie romantycznymi typami. Lubią liczby i wykresy; solidne dane, na których mogą pracować. Przeczucia i intuicje to dla nich za mało.

Ale nie zawsze możesz wszystko zbadać czy zlecić na własną rękę. Potrzebujesz wsparcia: źródeł danych, którym możesz zaufać i raportów do pobrania za darmo. Dlatego przygotowaliśmy dla Was listę wiarygodnych i przydatnych stron i dokumentów.

Czasem aby uzyskać dostęp do danych konieczne jest podanie adresu email. Wybraliśmy tylko takie strony, co do których jesteśmy przekonani, że treść jest tego warta.

 

1. Marketing Sherpa Free Reports

Marketing Sherpa to lider w badaniach dotyczących marketingu. Podając adres email zyskujesz dostęp do darmowych raportów, np. dotyczących e-commerce, dostarczalności maili czy reklam w wyszukiwarkach. Także ich posty (np. ten o Millenialsach) są źródłem sprawdzonej i przydatnej wiedzy.


Jak stworzyć profesjonalną Buyer Persona? Przeczytaj ebooka


 

2. Aberdeen Research

Firma oferuje masę raportów: jedne są płatne, inne, skromniejsze, za darmo. Bezpłatnie możesz pozyskać dane dotyczące wielu aspektów biznesu, szczególnie kwestii szczegółowych (np. synergia video i Marketing Automation).

 

3. Marketing Charts

Zgodnie z nazwą, Marketing Charts przygotowują wykresy dotyczące zagadnień marketingu. Większe płatne, mniejsze dostępne za darmo. Wiele możesz pobrać także w formie excela.

 

4. Marketing Profs

Marketing Profs, których polecaliśmy już wcześniej, zbiera sporą społeczność doświadczonych marketerów. Znajdziesz tam szczegółowe dane w wąskim zakresie tematycznym (np. Holiday and Back-to-School Email Benchmarks).

 

5. Curata Yearly Report

Raz do roku Curata przygotowuje raport dotyczący marketingu treści i przepytuje ponad 500 marketerów, by stworzyć kompleksowy obraz stanu dyscypliny. Obowiązkowo!

 

6. The State of Content Marketing 2015

Drugi świetny raport dotyczący marketingu treści, tym razem przygotowany przez ekipę Content Marketing Institute. Jak firmy wdrażają marketing treści i co osiągają? W raporcie znajdziesz twarde liczby i zniuansowany obraz dyscypliny.

 

7. Trend Watching

Trend Watching zajmuje się obserwacją i przewidywaniem trendów. Oferują świetne treści na temat zmieniającego się społeczeństwa, stylu życia i nawyków zakupowych, bardzo przydatne dla zyskania szerszej perspektywy na działania Twojego klienta. Przeczytasz m.in. o interfejsach bez interfejsu, konsumpcji post-demograficznej (pod wpływem raportu napisaliśmy posta na ten temat) czy nowych walutach.