Dopasuj treści na swojej stronie w zależności od tego kto ją odwiedza, czyli 9 pomysłów na wykorzystanie banerów dynamicznych SALESmanago.

By | Lipiec 29, 2014

Strona WWW klasycznie kojarzy nam się z bardzo statycznym sposobem komunikacji marketingowej. Wiele firm, poprzez zastosowanie różnych dynamicznych elementów, próbuje optymalizować konwersję strony. Jednak do tej pory, aby wdrożyć mechanizm, który wyświetlałby komunikat dopasowany pod kątem każdego odwiedzającego, trzeba było liczyć się z dodatkowymi, często niemałymi kosztami. Od dziś, dzięki SALESmanago, każdy może zupełnie samodzielnie tworzyć dynamiczną treść na swojej stronie internetowej oraz określić zasady jej wyświetlania, wyłącznie z pomocą prostego kreatora.

System SALESmanago wzbogacony został o prosty w obsłudze kreator dynamicznych banerów reklamowych do zamieszczenia na stronie WWW. Tym sposobem, każdy z użytkowników systemu bez konieczności posiadania czysto technicznej wiedzy jest w stanie dodać banery reklamowe oraz określić zasady ich wyświetlania. Mówiąc prościej, użytkownik będzie mógł ustawić komu i w jakiej sytuacji ma się wyświetlić określony baner na stronie WWW. Prezentujemy nową funkcjonalność – „banery dynamiczne”. Poniżej parę podstaw.

Baner dynamiczny to: obrazek/grafika wyświetlana na stronie WWW w określonym jej miejscu. Wyświetlenie następuje zgodnie z zachowaniem kontaktu. Mechanizm bazuje na regułach automatyzacji, które reagują na określone zdarzenia wyświetlając zdefiniowaną grafikę.

Dynamiczna treść na stronie WWW w systemie SALESmanago nie jest nowością – takie rozwiązania dostępne są już od dawna. Jednak nowa funkcjonalność jaką są banery dynamiczne sprawia, że po raz pierwszy jest to tak proste. Opcja dostępna jest dla każdego użytkownika w formie prostego do obsługi kreatora w systemowym panelu. Dzięki temu wdrożenie dynamicznych treści nie wymaga specjalistycznej wiedzy informatycznej. Jest zwyczajnie dziecinnie proste i szybkie.

Jak to działa?

Proces wdrożenia dynamicznych treści na stronie WWW jest bardzo prosty. Wystarczy zalogować się do SALESmanago, w zakładce [Komunikacja] odnaleźć [Treści Dynamiczne] i wybrać [Banery dynamiczne]. Teraz klikamy [Dodaj nowe banery dynamiczne].

W następny oknie definiujemy nazwę zestawu banerów dynamicznych.

Teraz zostaje nam dodać poszczególne banery. Dodając każdy z nich musimy pamiętać o określeniu:

– nazwy konkretnego baneru;

– adresu url, na który ma prowadzić kliknięcie w baner.

Następnie dodajemy obrazek/grafikę do galerii i wybieramy do tworzonego baneru.

Kończymy klikając zapisz. Proces ten powtarzamy dla każdego baneru z osobna.

Po dodaniu wszystkich banerów wybieramy jeden z nich jako baner domyślny. Będzie on automatycznie wyświetlany osobom anonimowym i monitorowanym, dla których reguła automatyzacji nie dopasowała żadnego innego.

Teraz przychodzi czas na wdrożenie mechanizmu na stronę WWW. W tym celu z głównego menu [Banery dynamiczne] generujemy kod, który wklejamy w kod html naszej strony WWW, tam gdzie mają wyświetlać się banery.

Po dodaniu banerów do strony SALESmanago zacznie w tym miejscu wyświetlać domyślny baner. Teraz pozostaje nam jeszcze określić reguły wyświetlania pozostałych. Odpowiadają za to reguły automatyzacji, w których określamy minimum zdarzenie na jakie chcemy zareagować i akcję, czyli wyświetlenie konkretnego baneru. Dokładny techniczny opis integracji znajdą Państwo w pomocy SALESmanago, pod tym linkiem: Banery dynamiczne.

Poniżej prezentujemy 9 przykładów wykorzystania banerów dynamicznych

1. Baner z produktami lub usługami dopasowanymi do segmentu zainteresowania

Większość firm doskonale rozpoznaje różne segmenty w swoich bazach klienckich i partnerskich. Branża do której należy, lokalizacja, rodzaj produktu jakim się interesuje. Wszystko to można wykorzystać do tego, by w momencie wejścia klienta na stronę WWW automatycznie dopasować do niego treść baneru. Przykładowo, jeśli na stronę wchodzi klient z branży telekomunikacyjnej na stronie dostanie on od razu rozwiązania dla telekomunikacji. Ustawienie takiej reguły jest banalnie proste. Po prostu wybierasz segment i element graficzny, który ma się wyświetlić osobom z danego segmentu.

2. Banery dopasowane do etapu w procesie sprzedażowym

Każdy proces sprzedażowy dzieli się na kilka etapów. Na każdym z nich potencjalny klient potrzebuje i wymaga innych informacji oraz innej zachęty, by przejść bliżej dokonania zakupu. SALESmanago pozwala wyświetlić odpowiedni w danym momencie baner z komunikacją dopasowaną do danego etapu sprzedażowego.

3. Baner dla klientów, którzy porzucili koszyk zakupowy

Jest to jeden ze sposobów na uratowanie porzuconego koszyka zakupowego. System może automatycznie wyświetlić baner zachęcający do wykupienia koszyka osobom, które dodały produkty do koszyka, ale nie zrealizowały zamówienia. Wystarczy jedynie zdefiniować proste zdarzenie dodania produktów, określić warunek (brak dokonania zakupu) i w akcji uruchomić konkretny baner.

4. Baner z wysokim rabatem dla klientów, którzy od dawna nie dokonali zakupu

Kolejny sposób pozwala na wykorzystanie danych transakcyjnych posiadanych przez firmę. Jeśli mamy klientów, którzy dokonywali u nas zakupów, lecz z jakiś powodów przestali to robić, możemy zdefiniować dla nich osobny baner z bardzo atrakcyjnym rabatem. W ten sposób zyskujemy kolejny kanał aktywizacji raz już pozyskanego klienta. Jeśli nie zareaguje na e-mail lub sms, to być może właśnie baner zachęci go do zakupu.

5. Baner dla klientów uczestniczących w programie lojalnościowym

Każdy klient pragnie indywidualnego traktowania, szczególnie jeśli uczestniczy w programie lojalnościowym firmy. Dlatego, bardzo dobrym pomysłem jest wzmacnianie więzi pomiędzy potencjalnymi klientami i firmą poprzez wyświetlanie im banerów z komunikatami kierowanymi specjalnie do „przyjaciół” firmy.

6. Baner dla użytkowników, którym kończy się abonament

Firmy oferujące usługi i produkty abonamentowe stale borykają się z retencją abonentów. Automatyczne wyświetlenie baneru użytkownikowi, któremu kończy się umowa lub okres płatny to z jednej strony dobra okazja na przypomnienie o upływającym okresie rozliczeniowym, z drugiej natomiast kolejne miejsce gdzie możemy zaoferować przedłużenie działań.

7. Specjalny baner dla użytkowników, którym kończy się okres testowy

Osoba, która zdecydowała się zacząć testy oferowanego produktu lub usługi to potencjalny klient u progu decyzji zakupowej. Każdy sposób na dotarcie do niego i zachęcenia do przejścia na normalne korzystanie jest niezwykle ważny dla decyzji zakupowej. Co więcej, przypomnienie o kończącym się teście dopinguje potencjalnego klienta do testowania!

8. Baner dla osób z wysokim scoringiem

Scoring to jeden z bardziej obiektywnych wskaźników zaangażowania i gotowości zakupowej klienta. Jego wysoka wartość świadczy o dużym zainteresowaniu ofertą firmy i zakupem. Zmiana scoringu również może być zdarzeniem w regule automatyzacji, przez co przekroczenie określonego pułapu scoringowego może powodować wyświetlenie określonego baneru.

9. Baner z e-bookiem dopasowanym do zainteresowań odwiedzającego

Firmy często udostępniają ciekawe opracowania w formie e-booków. Z biegiem czasu dostępna pula publikacji rośnie, a odpowiednie wyeksponowanie każdego z nich staje się niezwykle ciężkie. Dzięki monitoringu zachowania kontaktów system rozpoznaje zainteresowanie klienta i w oparciu o regułę automatyzacji może wyświetlić mu baner z e-bookiem, który najbardziej pasuje do jego profilu.

Chcesz przetestować kreator dynamicznych banerów w SALESmanago? Skorzystaj z bezpłatnego okresu testowego. SALESmanago dla Ciebie na 30dni za darmo. ZAREJESTRUJ SIĘ!