Dynamiczna treść na stronie WWW?

By | Marzec 5, 2014

Znacie to na pewno – statyczna strona, taka sama od tygodni, miesięcy a może i lat. Niestety ale obecnie nie ma miejsca na statykę. Dynamiczna treść to podstawa budowy dobrej relacji z klientem.

Dynamiczna treść to możliwość, która jeszcze niedawno nie wydawała się być dostępną. Jej działanie jest wbrew pozorom bardzo proste. Wszystko koncentruje się i opiera na dopasowaniu treści do indywidualnego użytkownika. Zawartość strony www zmienia się w zależności od jego potrzeb i preferencji. Jak wykorzystuje się to w praktyce?

Klient zamknięty w ramy

            Wykorzystując możliwości jakie daje Marketing Automation możemy wpływać na zawartość ramek, które mogą oglądać użytkownicy. Jeśli użytkownikiem będzie osoba anonimowa, zawartość powstanie na postawie jego wizyty. Jeśli jednak na stronie pojawi się stały użytkownik, to system dokona jego charakteryzacji. Budując profil na podstawie danych behawioralnych oraz transakcyjnych tworzy się treść optymalnie dopasowaną do osoby Dane behawioralne dostarczą informacji o zachowaniu na stronie oraz o poszukiwanych informacjach i ich typie. Dane sprzedażowe pokażą na co w efekcie zdecydował się klient.

Sformułuj formularz

            Nikt nie korzysta z formularzy, które zrobione są według prostego wzorca. Klient lubi mieć poczucie, że dana treść stworzona została tylko dla niego. Dla niego i  w odpowiedzi na jego potrzeby. Ponad dwukrotny wzrost skuteczności świadczy, że jest to droga najlepsza z możliwych. I warta wykorzystania również w sposób nietypowy – na przykład poprzez zmianę wyglądu menu ze względu na płeć. Każdy ukłon w stronę klienta jest dobrym pomysłem. Im więcej będziemy posiadać rekordów w bazie, tym szerzej dotrze nasz e-Mail Marketing, który również może wykorzystywać dynamiczne treści generowane przez Marketing Automation.