Idealny program lojalnościowy? Wzoruj się na Starbucks

By | Wrzesień 17, 2015

Starbucks cup of coffee in coffeehouseDla klientów, Starbucks jest jak religia. Każdego ranka podążają do kawiarni po swoją porcję karmelowej latte, za którą płacą smartfonem, a potem przemierzają miasto dzierżąc w dłoniach kubki z charakterystycznym logo. Kawa – ta konkretna kawa – stała się dla nich naturalną częścią poranka do tego stopnia, że nie zastanawiają się, jak to się stało, że nie mogą żyć bez Starbucksa. My zbadaliśmy, w jaki sposób firma przywiązuje do siebie klientów. Poniżej przedstawiamy praktyki, które stanowczo powinieneś zaadoptować w swoim biznesie. Sekret? Personalizacja w czasie rzeczywistym na wielu urządzeniach.

Według danych firmy, My Starbucks Rewards Program ma już 10.4 milionów użytkowników w samych Stanach Zjednoczonych. Popularność zawdzięcza on włączeniu kanału mobilnego z uwzględnieniem tego, jak wykorzystują go klienci marki. Ponieważ 60% czasu spędzanego przez klientów online jest spędzane na urządzeniach mobilnych, znalezienie dobrego pomysłu na wykorzystanie kanału zda się fundamentalną sprawą. Kochamy smartfony za wygodę, łatwy dostęp do informacji i oszczędność czasu: możemy porównać ceny czy sprawdzić recenzje produktu podczas wizyty w sklepie stacjonarnym! Dlatego Starbucks umieścił mobile w centrum swojego programu lojalnościowego, który pozwala klientom płacić za napoje przy pomocy aplikacji i w niej zbierać punkty upoważniające do zniżek i innych bonusów. “Transakcje mobilne stanowią 20% wszystkich transakcji w lokalach Starbucks w USA, czyli ponad dwa razy więcej, niż dwa lata temu, a pamiętajmy, że firma przetwarza ok 9 milionów transakcji tygodniowo”, mówi ekspert z Business Insider.
Starbucks stworzył program lojalnościowy, który nie uwzględnia zbierania pieczątek ani noszenia kolejnej plastikowej karty. Zamiast tego podążyli za swoimi klientami i stworzyli program skrojony na miarę ich potrzeb.

Więcej na blogu Marketing Automation.