Integracja platformy Shoper.pl z systemem SALESmanago.

By | Lipiec 28, 2014

 

sales_shoperWłaściciele, którzy posiadają swoje sklepy na platformie Shoper.pl zyskali ostatnio dostęp do systemu Marketing Automation. Już ponad 500 sklepów, w tym między innymi: Merlin.pl, Komputronik.pl, Yves Rocher i Answear.com wybrało system SALESmanago. Nowa aktywność pozwala na bardzo szybką integrację platformy sklepowej z systemem oraz wykorzystanie jego funkcjonalności w celu zwiększenia sprzedaży online.

Opracowana integracja w sposób automatyczny łączy oba rozwiązania. Platforma sklepowa zyskuje silne wsparcie marketingowo-sprzedażowe, znacznie zwiększając tym samym sprzedaż sklepu. Dzięki zastosowaniu automatyzacji marketingu i sprzedaży klienci SALESmanago w sektorze e-Commerce mogą pochwalić się wzrostem konwersji na poziomie sięgającym nawet 400%.

Marketing Automation w e-commerce pozwala nam „zobaczyć” klienta, który pojawił się w naszym sklepie. Zupełnie tak, jakbyśmy prowadzili tradycyjny sklep, gdzie możemy fizycznie zaobserwować, którym z produktów zainteresowany jest każdy z naszych klientów. SALESmanago pozwala na identyfikację i monitorowanie konkretnych osób oraz firm, które pojawiają się na stronie WWW. W oparciu o ich indywidualne zachowania system tworzy indywidualne profile klientów oraz dokonuje ich segmentacji. Następnie, na tej podstawie umożliwia wykonywanie automatycznie dopasowanych akcji w wybranych kanałach marketingowych i sprzedażowych. Wszelkie informacje gromadzone przez system SALESmanago pozwolą na dopasowywanie treści przekazywanej do klientów pod kątem ich indywidualnych potrzeb.

 

Shoper jest gotowym oprogramowaniem sklepu internetowego, dostępnym w dwóch modelach rozliczeniowych: abonamencie lub samodzielnej licencji. Aktualnie korzysta z niego już ponad 8000 sklepów internetowych. Dzięki zastosowanym w nim rozwiązaniom sprzedaż internetowa staje się niezwykle prosta i wygodna, a oprogramowanie jest bardzo intuicyjne i łatwe w obsłudze, co jest szczególnie ważne dla osób, które dopiero rozpoczynają prowadzenie e-biznesu. Sklepy są także przyjazne dla klientów i znacznie ułatwiają dokonywanie zakupów. Dostępne są różne warianty cenowe oprogramowania, różniące się w zależności od potrzeb e-biznesu. Wszystkie funkcjonalności sklepu można bezpłatnie wypróbować podczas 14-dniowego okresu próbnego.

 

Jak zintegrować obie Platformy?

 

Proces integracji jest bardzo prosty i następuje automatycznie po wpisaniu w platformie Shoper odpowiednich danych z systemu SALESmanago. Dane te to:

 

  • Endpoint
  • Id klienta
  • API Key
  • API Secret
  • Właściciel kontaktu – adres e-mail służący do logowania w SALESmanago. To konto stanie się właścicielem kontaktów pochodzących z platformy Shoper.pl.

 

Wszystkie powyższe informacje znajdziemy po zalogowaniu się w systemie SALESmanago, w menu Ustawienia w zakładce Integracja:

 

Dane te wystarczy skopiować i wkleić w menu platformy sklepowej, w części Ustawienia>Integracja:

 

Jakie informację są przesyłane pomiędzy systemami?

 

W momencie integracji z systemem SALESmanago automatycznie łączone są formularze:

 

  • Rejestracji
  • Logowania
  • Zakupu bez rejestracji

 

Każdy użytkownik, który skorzysta z wymienionych formularzy:

 

  • Jest identyfikowany, a jego zachowanie jest monitorowane na stronie WWW
  • W SALESmanago powstaje karta nowego kontaktu, a dane podane w formularzu trafiają do systemu i są zapisywane na karcie kontaktu
  • Zgoda na otrzymywanie newslettera i treści marketingowych jest automatycznie przesyłana do SALESmanago.

 

 

 

Podstawowe korzyści integracji z SALESmanago Marketing Automation:

 

  • Identyfikacja i monitorowanie zachowania konkretnych osób na stronie WWW – zyskujemy wiedzę o wizytach i ich przebiegu dla każdego klienta indywidualnie. Dzięki temu wiemy, jakie produkty interesują każdego z nich i zyskujemy możliwość odpowiedniej komunikacji ofertowej.
  • Budowa profilu każdego zidentyfikowanego kontaktu – system buduje profil klienta zawierający pełną historię jego interakcji z firmą: wizyty na stronie www, korespondencja e-mail, sms, vms, dokonywane transakcje, polubienia produktów itd.
  • Automatyczna wysyłka dynamicznych maili one-to-one – system automatycznie generuje ofertę zawierającą produkty dopasowane do konkretnego klienta i wysyła ją w reakcji na jego zachowanie, np. wizyta w sklepie internetowym
  • Dynamiczne dopasowanie treści strony WWW – łącząc profil klienta z identyfikacją jego wizyt na stronie WWW SALESmanago umożliwia wyświetlanie dopasowanej do indywidualnego odwiedzającego interesujących go treści. Mechanizm działa zarówno dla klientów anonimowych jak i zidentyfikowanych. Przykładem zastosowania jest ramka produktowa wyświetlające produkty dopasowane do konkretnej osoby.

 

Zobacz jak wykorzystać Marketing Automation w e-Commerce >>>

 

Chcesz przetestować Marketing Automation? Zarejestruj się na 30 dniowy okres testowy SALESmanago >>>