Jak możemy monitorować zachowanie osób w internecie?

By | Marzec 14, 2014

Monitoring zachowania w sieci dla wielu brzmi jak czarna magia. Nie mając jednak pojęcia czym on jest, czym się charakteryzuje można wiele stracić. Jak się bowiem może okazać, jeśli chodzi o marketing czy e-Mail Marketing, to nie ma nic skuteczniejszego niż ten element systemu Marketing Automation.

Możliwość monitorowania zachowań klienta, to dla wielu jest możliwość wręcz wymarzona. Dzięki niej bowiem, mamy możliwość dowiedzenia się, co robi klient podczas aż 70 % procesu zakupu. Podczas czasu, kiedy szuka informacji o firmie i produkcie, by móc wybrać to, czego naprawdę potrzebuje i co w efekcie zechce zakupić. Jak więc wygląda to w praktyce?

Podstawa to strona

Po co firmie strona www? Odpowiedź wydaje się prosta i nie trzeba w niej za wiele tłumaczyć, a na pewno wydaje się ona być o wiele bardziej znana niż e-Mail Marketing. Strona ma informować, przedstawiać produkty. Zachęcać do ich zakupu. To idealny moment na monitorowanie klienta – dowiemy się bowiem czego on szuka, na czym się skupia i co warto mu potem polecić. Stworzymy jego profil behawioralny.

Portale społecznościowe – źródło informacji

Równie dobrym pomysłem jest monitorowanie zachowania w sieci na portalach społecznościowych. One powiedzą czego nasz klient szuka, jakie newsy do niego trafiają. Ciekawym zjawiskiem są także wszelkie aplikacje konkursowe, które dla odmiany mogą nam pokazać, o czym marzy nasz klient.

Mobilne monitorowanie?

Każdy kto miał do czynienia z e-Mail Marketingiem czy Marketing Automation doskonale wie, jak duże znaczenie w życiu każdego konsumenta zaczynają mieć wszelkiego rodzaju aplikacje mobilne. Aplikacje, których używa się praktycznie bezustannie. A które mogą udzielić wielu przydatnych informacji.

B2B także monitorowane

Nie mniej ważnym jest to, skąd potencjalni klienci się na stronie biorą. Nie mniej ważnym jest dowiedzenie się co też pozwala na natrafienie na stronę naszej firmy. Jeśli się to wie – można działać dalej. I to w sposób w pełni efektywny.