Jak technologia Marketing Automation wpływa na e-Mail Marketing

By | Marzec 14, 2014

Technologie to coś co wkroczyło w nasze życie i mocno się w nim zakorzeniło. Obecnie nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić funkcjonowania bez technologii i nie ma w tym nic dziwnego. To one ułatwiają życie i umożliwiają osiągnięcia o jakich się wcześniej nie marzyło.

Nic więc dziwnego, że te wszechobecne technologie tak dobrze sprawdzają się w marketingu. E- mail Marketing jest tego najlepszym przykładem. Najlepszym przykładem skutecznych działań w przypadku kiedy klient, wcale łatwym klientem nie jest.

Banalny marketing?

E- Mail Marketing to jednak mechanizm, który tylko z pozoru wydaje się być łatwym do zastosowania. Przecież wystarczy tylko klientowi wysłać odpowiedni pakiet informacji, a efekty będą na pewno zadowalające. Niestety, ale tak nie jest.

Wystarczy pomyśleć o tym, ile sami otwieramy tego typu e – maili. Ile treści z nich trafia do nas, jak wiele rzeczy z tych, które oferują nam marki, zwracają naszą uwagę. Jak wiele treści przeglądamy, jak wiele informacji z tego wynosimy. Aż wreszcie – jak często trafiamy na treści, które zupełnie nie są dla nas.

Jakie jest rozwiązanie?

Rozwiązaniem jest system, który pozwoli nie tylko na efektywny e- Mail Marketing, ale też da wiele innych ciekawych rozwiązań i narzędzi, które przydatnymi będą w każdej firmie. Marketing Automation to najlepsza odpowiedź jeśli chodzi o współczesne technologie. Przede wszystkim dla tego, że system ten niweluje problem opisany powyżej.

Jak to działa?

Już zostało to potwierdzone, że źle dobrana oferta jest po prostu przez klienta pomijana. Dla tego właśnie warto zainwestować w system taki jak Marketing Automation. System, który umożliwi śledzenie ruchów klienta, stworzenie jego profilu behawioralnego oraz zgromadzenie o nim niezbędnych danych. Danych, które warto dodać, będą na bieżąco aktualizowane.

Jakie są efekty?

Można odpowiedzieć najprościej – pozytywne. Tego typu e- Mail Marketing to nie jest już przesył informacji, które mogą, ale nie muszą wpisać się w potrzeby i preferencje klienta. To oferta dla niego idealna. Taka, która skłoni go do zakupu.