Jak zmienia się wykorzystanie Marketing Automation wraz z rodzajem firmy

By | Luty 28, 2014

Systemy Marketing Automation posiadają bardzo rozbudowany zestaw funkcjonalności, przez co znajdują szerokie zastosowanie. Najczęściej występujący zestaw funkcjonalności obejmuje moduły CRM, e-Mail Marketing, monitorowania i identyfikowania osób i firm na stronie WWW oraz automatyzacji działań marketingowych i sprzedażowych. Wykorzystanie dostępnych funkcjonalności zmienia się wraz z rodzajem firmy.

Opisując w jaki sposób różne firmy  wykorzystują Marketing Automation oprzemy się na przykładzie systemu SALESmanago Marketing Automation. Patrząc, na to jak na polskim rynku wykorzystywane są systemy do automatyzacji marketingu i sprzedaży, możemy wydzielić 3 podstawowe grupy:

  • Mikro i małe firmy

Najmniejsze firmy po prostu przenoszą wysyłkę swoich newsletterów do systemu SALESmanago. Jest to pierwszy krok w stronę automatyzacji, który pozwala monitorować kontakty wchodzące na stronę WWW i w odpowiedzi na ich  zachowanie przesyłać automatyczne powiadomienia o wizytach klientów do działu handlowego.

  • Duże i średnie przedsiębiorstwa

Większe firmy, które najczęściej posiadają osobne działy marketingu skupiają się najczęściej na e-Mail Marketingu, tworzenia automatycznych segmentów behawioralnych. Równie często integrują istniejące już w firmie systemy z Marketing Automation. W ten sposób dane gromadzone w CRM, ERP, BI i innych narzędziach przepływają do i z MA pozwalając na dokładniejszą personalizację treści i automatyzację działań na stronie WWW, Call Center i w obsłudze efektu ROPO.

  • E-Commerce i sklepy internetowe

W handlu online najlepiej sprawdzają się automatyczne dopasowane oferty produktowe, które trafiają do klientów przez e-mail (e-maile dynamiczne) rekomendacje i dynamiczną treść na stronie WWW, e-maile z porzuconym koszykiem, dopasowane emaile na bazie danych transakcyjnych.