Jak zwiększyć otwieralność emalii? Sposoby na wyższy OR Twojego newslettera

By | Wrzesień 30, 2016

„Nikt nie czyta moich emaili!” z pewnością znalazłoby się w TOP 5 bolączek marketerów. Ludzie otrzymują coraz więcej wiadomości, więc uczą się, by część z nich lekceważyć (gdybyś chciał przeczytać wszystko, co przychodzi do Twojej skrzynki, nie mógłbyś robić nic innego!). Wspomagają ich w tym programy pocztowe, które – jak Gmail – starannie odsiewają newslettery do osobnej zakładki. Jak sobie z tym poradzić i zwiększyć otwieralność Twoich wiadomości? Przedstawiamy kilka pomysłów.


10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka


 

1. Nazwa nadawcy

 

Przetestuj kilka opcji:

  1. {Imię i nazwisko}
  2. {Imię} z {nazwa firmy}
  3. {Imię i nazwisko}, {nazwa firmy}

 

Ważne, by rozpoznać nazwę nadawcy jako istotny czynnik, który wpływa na decyzję o otwarciu bądź porzuceniu emaila i zbadać kilka konfiguracji. Może włączenie imion lepiej zadziała? Może jedne imiona działają lepiej niż inne?

 

2. Dopasuj czas wysyłki do indywidualnego użytkownika

 

Zamiast szukać arbitralnych pór wysyłki, zastosuj platformę, która za Ciebie dobierze najlepszy czas wysyłki dla każdego odbiorcy indywidualnie. Śledź zachowanie odbiorców i dopasuj do nich komunikację – nie ma sensu szukać jednej optymalnej pory dla wszystkich Twoich adresatów.

 

3. Personalizuj temat

 

Jeśli w temacie odniesiesz się do produktów czy kategorii, które interesują danego użytkownika, możesz znacząco podnieść otwieralność Twojej wiadomości.

 

Lubimy piosenki, które już znamy, i tak samo interesują nas produkty, którymi się już interesowaliśmy. To właśnie decyduje o imponującej otwieralności wiadomości zawierających porzucone koszyki. Nasz klient, e-sklep C21 Be Brave zaobserwował, że wiadomości ratujące porzucone koszyki wykazują o 193% wyższą otwieralność niż tradycyjne emaile masowe.

4. Segmentuj

 

Zanim wyślesz wiadomość, zastanów się, dla kogo będzie ona atrakcyjna. Czy na pewno powinieneś adresować ją do całej bazy? Czy musisz wysyłać wiadomość „Dołącz do naszego programu lojalnościowego” osobom, które już w nim uczestniczą? Czy klienci z całego kraju mają dostać informacje o wydarzeniu w Katowicach? Czy mężczyznom chcesz wysłać wiadomość o promocji na szpilki?

5. Zadawaj pytania

 

Pytanie angażują, zachęcają do dialogu, otwierają rozmowę. Chce się na nie odpowiedzieć!

6. Wysyłaj wiadomości powitalne

 

74,4% klientów oczekuje wiadomości powitalnej po zapisie na newsletter. To mily sposób na nawiązanie znajomości, taki email redukuje również ryzyko, że klient o Tobie zapomni (i wyrzuci Twoją kolejną wiadomość).

7. Dbaj o jakość

 

Powiesz, że to truizm, ale niska jakość dostarczanych wiadomości to jeden z najczęstszych powodów wypisania się z listy mailingowej. Jeżeli nie możesz dostarczać wartościowych treści w obecnym rytmie (np. raz na tydzień), rozważ rzadszą wysyłkę lub połóż większy nacisk na produktowe wiadomości dynamiczne.

8. Wykorzystaj presję czasu

 

Dobry newsletter nie daje się odłożyć na później – ponieważ w skrzynce pocztowej „później” znaczy zazwyczaj „nigdy”. Dlatego poinformuj odbiorcę o ograniczonym czasie trwania promocji lub o ograniczonym dostępie do materiału premium.

9. Upewnij się, że na liście znajduje się link opt out

 

To jedno z podstawowych narzędzi, które utrzymują bazę w porządku: niech osoby, które nie chcą otrzymywać Twoich wiadomości, mogą z łatwością się wypisać – w przeciwnym razie, sfrustrowane, będą oznaczać Cię jako spam (co w konsekwencji dramatycznie obniża dostarczalność Twoich emaili).

10. Otwarcia na mobile

 

W 2015 Mobile Open Rate (czyli współczynnik otwarć na urządzeniach mobinych) wyniósł 53%. Nigdy przedtem nie był tak wysoki!

 

Klienci ewidentnie migrują w kierunku urządzeń mobilnych, dlatego zadbaj, by Twoje kampanie były zoptymalizowane pod tym kątem. Dotyczy to nie tylko responsywności samego emaila czy optymalizacji doświadczenia pod mobile (krótsze copy, większa przejrzystość), ale także landing page, do której prowadzi kampania. Cóż z tego, że email miło czyta się na smartfonie, skoro konwersja nie jest możliwa?

A Ty? Jesteś zadowolony z otwieralności Twoich newsletterów? Co najskuteczniej ją zwiększa?