Jak zwiększyć ruch na stronie? Darmowe narzędzia i 14 pomysłów

By | Styczeń 17, 2018

Czy czujesz się czasem jak Kubuś Puchatek? Czy im bardziej zaglądasz do środka (do Analyticsa), tym bardziej nie ma tam Prosiaczka (Twoich klientów)?
Dumasz wpatrując się w płaski, smętny wykres: „Jak zakomunikować im moją markę, pokazać, że istnieję? Gdybym tylko miał kasę na dużą kampanię …”

Jest jednak kilka działań, które możesz zrobić przy małym lub nawet zerowym budżecie. Zobacz, jak przyciągnąć więcej nowych użytkowników niewielkim kosztem!

 


10 Pomysłów na Omnichannel Marketing. Pobierz darmowego ebooka


 

Rich Snippets!

Rich Snippets (zwane też fragmentami rozszerzonymi) to dodatkowe informacje o stronie www, które wyświetlą się w wyszukiwarce. Mogą przyjąć formę tekstu lub grafiki:

  • Opinie
  • Oceny
  • Osoby
  • Produkty
  • Zdarzenia
  • Zdjęcia
  • Cena
  • Opis

Ta metoda pozwala znacząco zwiększyć prawdopodobieństwo kliknięcia.

Daj coś za darmo

W biznesie tak jak w życiu, gdy ktoś nam coś daje, czujemy się zobowiązani aby dać mu coś w zamian, spłacić nasz dług (opisał to Cialdini).

Możesz zaoferować swoim użytkownikom darmowy materiał, okres próbny, webinar czy konkretne narzędzie. Pozyskasz dzięki temu więcej odbiorców. Jedyne o co poprosisz w zamian to adres email!

Znajdź słowa kluczowe dla swojego biznesu

Skorzystaj z następujących, darmowych, rozwiązań:

Technika skyscraper

Technika skyscraper polega na tworzeniu treści w taki sposób, by wykorzystać szum wokół innego posta, do zwiększenia ruchu na Twojej stronie.

Składają się na to 3 proste etapy:

  1. Wykorzystaj narzędzia typu Buzzsumo, aby sprawdzić który post jest teraz najczęściej komentowany i udostępniany
  2. Napisz swoją własną treść: poszerz problematykę opisywaną w oryginalnym poście, dołącz przykłady, dodaj statystyki czy wyniki badań
  3. Spraw, by dotarło to do właściwej publiczności. Znajdź osoby, które brały udział w konwersacjach na temat tekstu wyjściowego i napisz do nich z informacją o swoim tekście.

Bądź obecny na popularnych stronach, forach i grupach

Znajdź najważniejsze blogi, portale i fora dla Twojej branży. Przeszukaj pod tym kątem media społecznościowe: znajdź na Facebooku czy LinkedIn grupy potencjalnych klientów czy partnerów. Wykorzystaj takie miejsca również jako inspirację dla Twoich treści: pytania, problemy i wątpliwości użytkowników, to świetne tematy na posty.

Przetestuj długie treści

Według ostatnich badań, Google lubi obszerne posty, które dogłębnie analizują temat. Jak wynika z danych Buffer, najlepiej działają posty, które mają ok. 1600 słów.

Zaobserwowaliśmy to również na naszym blogu – w tym roku najwięcej odsłon zaliczyły spore posty:

42 darmowe narzędzia online dla biznesu: planowanie, SEO, treści, social media : 1011 słów

13 najmłodszych biznesmenów świata (i czego się możesz od nich nauczyć): 1111 słów

Jak napisać email biznesowy? Konstrukcja, styl, produktywność: 1134 słów

Reklama: uśmiechnięte ścierwo? Jak Oliviero Toscani obalił 5 żelaznych zasad marketingu: 1494 słów

Content repurposing: użyj treści więcej niż raz

Wykorzystaj swoje długie, wyczerpujące posty:

  • stwórz z nich infografikę
  • przerób je na prezentację na Slide Share
  • zbierz kilka postów i stwórz z nich ebooka

Kontakt z influencerami

Jeden link w artykule uznanego eksperta lub na popularnym blogu może zdziałać cuda. Jednak kontakty z influencerami są delikatną sprawą. Jak się do tego zabrać?

  1. Przygotuj listę wartościowych osób w Twojej branży.
  2. Udzielaj się, komentuj, ale bez agresywnego wstawiania linków. Pamiętaj, że blog to przestrzeń blogera.
  3. Napisz artykuł inspirowany daną osobą. Może to być komentarz do jej posta lub case study jej działań czy kampanii. Takie rozwiązanie poleca Neil Patel
  4. Wyślij do blogera email z linkiem do swojego posta.
  5. Możesz poprosić blogera o krótką wypowiedź do publikacji, którą przygotowujesz.

Nie zapominaj o YouTube

To druga największa, najczęściej używana wyszukiwarka. Przygotowanie filmu zajmie Ci więcej czasu niż produkcja posta, ale zysk może przekroczyć Twoje oczekiwania.

Ruch to nie wszystko!

Twoim celem nie jest samo przyciągnięcie użytkowników na stronę. Chodzi o sprzedaż! Dlatego wykorzystaj rozwiązania Marketing Automation:

  • formularze kontaktowe (najlepiej spersonalizowane)
  • monitoring zachowań użytkownika (by przedstawiać im wartościowe treści)
  • testy A/B.