Jest wiele rzeczy, procesów i osób, które uznajemy z góry za niemożliwe do zrozumienia. Bo przecież klient to człowiek, który nie tylko jest nieraz niezrozumiany przez dział marketingu, ale też jest dla niego kluczową osobą.

By | Maj 5, 2014

            Jest wiele rzeczy, procesów i osób, które uznajemy z góry za niemożliwe do zrozumienia. Bo przecież klient to człowiek, który nie tylko jest nieraz niezrozumiany przez dział marketingu, ale też jest dla niego kluczową osobą. To na nim warto się skupić i warto swoje działania oprzeć na sprawdzonym systemie i procesach.

            Jeśli więc miała już miejsce inwestycja w Marketing Automation to może czas na to, by inwestycja ta się zwróciła? Warto wykorzystać ten system po to, by dowiedzieć się czego od nas klient oczekuje. Jednak sam system nie wystarczy, ponieważ to kontakt jaki ma sprzedaż z klientem, również może powiedzieć bardzo, ale to bardzo wiele.

            Kontakt z człowiekiem

            Kontakt jest wartością podstawową. Nie ma bowiem możliwości, żeby ruszyć z ambitnym projektem odpowiadania na potrzeby klienta, jeśli nie ma tego kontaktu. Co zatem zrobić z tym fantem? Przede wszystkim udać się do tych, którzy wiedzą najlepiej. A nie ma bardziej kompetentnych niż dział sprzedaży. Ten, który przekaże wszelkie możliwe informacje odnośnie klienta i jego potrzeb. Ten człowiek, to po prostu sprzedawca. Wdrażając w działanie Marketing Automation możemy być pewni jednego – że zmusi on nas do wysoce efektywnego połączenia działu marketingu ze sprzedażą. Tylko dobre kontakty mogą sprawić, że wszystkie te działania będą efektywnymi.

            Złapany w sieć

            Dobrze by było gdyby klient został złapany przez nas w sieć. W sieć informacji i tego co mu w sieci chcemy przekazać. Warto sprawdzić jaka jest reakcja na nasz przekaz. Czy klient to czyta? Co czyta? I co najważniejsze, jakie są tego efekty? Czytać może każdy, ale co z tego wynika? Warto dowiedzieć się jakie materiały cieszą się powodzeniem, jakie są przez klienta pobierane. I czy to wszystko przekłada się jakkolwiek na wyniki sprzedaży? Jak duże one są, jakie są nasze dochody?

            Wszystko to, warto zsumować. Bo przede wszystkim ważnym jest dla nas klient i jego satysfakcja. Bez tego ani rusz, nie osiągniemy wymarzonych efektów.