Lead Nurturing – brakujące ogniwo w edukacji potencjalnych klientów

By | Marzec 5, 2014

Jaki jest klient idealny? Wyedukowany. Taki, który doskonale wie wszystko o produkcie i co najważniejsze, wie po jaki produkt sięga i co może mu on dać. Klient lubi mieć poczucie, że jego wybór jest w pełni racjonalny. A gdy takie poczucie posiada – chętniej go dokona.

Dlaczego to takie ważne?

            Obecnie mamy do czynienia z nieco paradoksalną sytuacją – aż 80% klientów nie jest wcale gotowa na dokonanie zakupu. Nie będąc wyposażonym w konkretną wiedzę nie chce zakupić produktu. Realizacja tego typu programu odbywa się przez moduł  e-mail marketing wykorzystujący informacje pochodzące z modułu identyfikowania i monitorowania zachowania kontaktów w Marketing Automation.

Trzy podstawowe zadania

            W takiej sytuacji warto skupić się na trzech podstawowych zadaniach, które stawia przed sobą program. Utrzymanie kontaktu z klientem to rzecz ważna, ale też często pomijana. Bez przyczyny – jest to bowiem podstawa skutecznej i dobrej relacji z klientem. Nie można zapomnieć również o przekazaniu kluczowych idei. Zależy nam przecież na tym by klient posiadał jak najwięcej informacji o marce i produkcie. Informacji, które pomogą mu stworzyć pełny obraz. Wszystkie wymienione zadania mogą być z powodzeniem

            Warto podkreślić, że analiza zachowania klienta, jego reakcji na wdrażanie programu pozwala na określenie Trigger Points, czyli najlepszych momentów, w których warto jest kontaktować się z klientem. 

            Znalezienie najlepszego momentu na sprzedaż nie raz jest gwarantem skuteczności. Oferując klientowi wiedzę, sami zyskujemy. Połączenie tego z resztą możliwości jakie daje Marketing Automation sprawia, że można stworzyć profil behawioralny klienta. Ściśle odpowiedzieć na jego potrzeby, a jednocześnie wypełnić własne plany sprzedażowe. W sposób prosty, wysoce zautomatyzowany i przede wszystkim skuteczny.