Maile remarketingowe: FAQ

By | Kwiecień 8, 2015

kotDynamiczne maile retargetingowe budzą wiele pytań. Czy to na pewno działa? Czy załączać obniżki? Ile maili wysłać? O jakiej porze? Odpowiadamy na najczęściej zgłaszane przez Was pytania związane z

Czy stosować zniżki?

Niektórzy marketerzy oferują w mailach remarketingowych zniżki, czasem w pierwszym, czasem w drugim lub trzecim. Jednak czy to dobra strategia?

Jeśli klient dokonuje regularnych zakupów, zorientuje się, że opłaca mu się czekać na zniżkę. Możesz wywołać niepożądany efekt zwlekania z zakupem, by otrzymać kod w mailu remarketingowym, a kiedy za jakiś czas zmienisz praktykę (bo nie będzie Ci się to opłacać), poczują się rozczarowani i oszukani. Nie możesz dawać zniżek cały czas, dlatego zdecyduj, kiedy naprawdę ma to sens.

Jeśli chcesz pokusić zniżką, to może zaproponuj ją na następny produkt?

Ilość maili remarketingowych?

Mówi się, że optymalna liczbą są 3 maile, ale pamiętaj, że to uśredniony wynik z wielu branż. Dużo tu zależy od ceny Twojego produktu: jeśli klient kupuje drogi sprzęt specjalistyczny, możesz spokojnie wysłać mu 3 maile. To naturalne, że wydanie większej ilości pieniędzy wiąże się z dłuższym namysłem. Natomiast w wypadku towarów tańszych, jak np. książki czy kosmetyki, liczba ta może okazać się zbyt duża i irytować.

Dlatego radzimy zacząć od 1 –2 maili (w zależności od ceny produktu i wagi zakupu), a potem monitorować reakcje klientów i ewentualnie dodać później kolejne.

Pora wysyłki maila dynamicznego?

Najlepszym terminem na pierwszego maila będzie ok. 24 – 48 godzin po skompletowaniu koszyka (pamiętaj, by uwzględnić czas, kiedy użytkownik najchętniej otwiera maile – można to w łatwy sposób zautomatyzować dzięki Marketing Automation). Wysłanie po tym czasie pierwszego maila dynamicznego sprawi, że klient będzie jeszcze pamiętał o zamówionych produktach.

Więcej o tworzeniu maili dynamicznych w praktyce

 

Jak to działa u Ciebie?