Marnujesz czas w social media? 36 narzędzi i porad dla marketerów [Update]

By | Listopad 21, 2016

social media, soziales netzwerk, blog, clipart, computer, connection, datentransfer, email, grafik, icon, ideen, infografik, internet, button, kreativ, leute, marketing, medien, meldung, mobil, like, nachricht, network, online, www, plaudern, tweet, sammlung, set, doodle, sms, strategie, symbol, telefon, text, thumbs-up, trendy, vektor, všgel, web, zeichen, zeichnung, zwitschern, video, podcast, Community, Foren, viral

 

Mądry marketer pracuje sprytnie, a nie ciężko. Uzbraja się w najlepsze praktyki i przydatne narzędzia, które pozwalają sprawnie i skutecznie działać w social media, bez szkody dla innych aktywności.


Dlaczego potrzebujesz Buyer Persona? Pobierz darmowego ebooka i zobacz, jak możesz skuteczniej personalizować marketing


Jeśli zechcesz podzielić się z nami swoimi sposobami, czekamy na nie w komentarzach!

Narzędzia do planowania komunikacji w social media

  • Buffer: planuj i zarządzaj publikacją Twoich treści w social media. Oszczędza czas, pomaga organizować pracę długoterminowo i oferuje analitykę. Narzędzie podstawowe i uniwersalne.
  • CoSchedule: integruje blogowanie z udostępnianiem produkowanych materiałów we wszystkich platformach social media
  • Hootsuite: zarządzaj komunikacją w 35 kanałach społecznościowych. Planuj posty, analizuj. Świetna opcja dla firm, które mają zespoły dedykowane social media, ponieważ Hootsuite ma opcje delegowania zadań i świetnie pozwala dzielić się pracą.
  • SocialOomph: darmowa alternatywa: oferuje proste automatyzacje oraz ma świetne opcje, takie jak queue reservoir (kolejka postów-evergreenów).

Narzędzia Lead Generation i zarządzania kampaniami

  • Socedo: Socedo identyfikuje w social media osoby, które mogą być zainteresowane Twoim produktem i kieruje do nich specjalna komunikację. Działa cuda dla B2B, aktywnych na LinkedInie czy Twitterze.
  • Fast Tony: zarządzaj kampaniami na Facebooku (i płać za konkretne, zdefiniowane działania użytkowników), monitoruj treści i reaguj automatycznie na wzmianki czy komentarze, wykorzystuj kody pocztowe czy prognozę pogody do personalizowania wiadomości i maksymalnego dopasowania jej do kontekstu, dodawaj przyciski CTA… no i oczywiście zintegruj to narzędzie z platformą Marketing Automation.
  • SALESmanago FB Custom Audience: skuteczne kampanie FB są skierowane do grup najchętniej wchodzących w interakcję w danym obszarze zainteresowań. Precyzyjne targetowanie jest tu kluczem do sukcesu. W SALESmanago możesz tworzyć grupy docelowe Facebooka bazując na indywidualnie monitorowanych przez system zachowaniach użytkowników, takich jak dodanie tagu do kontaktu, osiągnięcie przez kontakt etapu w lejku, osiągniecie przez kontakt określonego scoringu, czy na przykład wypisanie się kontaktu z wysyłek.
  • ShortStack: ułatwia tworzenie aplikacji opartych na współzawodnictwie  i pomaga przekierowywać ruch na landing page. Twórcy obiecują zwiększenie ruchu na stronie nawet o 80%. ShortStack współpracuje z najpopularniejszymi serwisami: Facebook, Twitter, Pinterest i Instagram.

> Dowiedz się więcej o integracjach SALESmanago z social media: Facebook Custom Audiences || Fasttony

Narzędzia do analityki social media

  • LikeAlyzer: to darmowe narzędzie które analizuje Twój (przy jakikolwiek) fanpage i wskazuje interesujące statystyki na jego temat. Jakie posty najczęściej publikujesz? Jak bardzo zaangażowani są Twoi fani? Czy zadajesz wystarczająco dużo pytań? Pomaga spojrzeć na swoją stronę z zewnątrz, innym okiem. Przeanalizuj w ten sposób również fanpejdże konkurencji!
  • Cyfe: szczegółowa analiza social media, SEO, AdWordsów i wzmianek. Cena znośna dla małych biznesów.
  • Social Mention: narzędzie do monitorowania social media w czasie rzeczywistym. Odkryj, co ludzie mówią o Twojej marce, produkcie czy branży. Social mention wskazuje emocje (sentyment), jakie towarzyszą wpisanemu hasłu, najczęściej wypowiadających się na ten temat użytkowników, topowe hasztagi i ostatnie wzmianki.
  • Audiense: narzędzie dedykowane Twitterowi – pomaga analizować zainteresowania Twoich followersów, identyfikowac influencerów i znaleźć najlepszy moment na publikację.

Narzędzia do tworzenia i researchu treści

  • Canva: potrzebujesz treści wizualnych, ponieważ pozwalają one szybciej komunikować idee. Canva jest darmowym (niektóre szablony są płatne) narzędziem, które pozwala laikowi tworzyć piękne infografiki i mikro treści, jak plansze z cytatami lub statystyki. Używaj ich, by zakomunikować odbiorcom w tempie ekspresowym, o co Ci chodzi.
  • Flipagram: do tworzenia krótkich filmów. Darmowe!
  • Buzzsumo: wskazuje najczęściej szerowane treści na dane hasło w określonym czasie. Pozwala Ci zrozumieć Twoja publiczność (co ich interesuje, czym się dzielą), przyda się też, gdy stosujesz skyscrapping. Wpisz hasło, a aplikacja pokaże Ci listę linków. Wersja podstawowa jest darmowa.
  • Nuzzel: organizuje treści, publikowane przez Twoich znajomych i followerów. Pomaga znajdować nowe wartościowe treści. Działa na Twittera i Facebooka.
  • Feedly: przyjazny czytnik RSS.

Używasz któregoś z nich? A może chciałbyś polecić inne? Daj nam znać w komentarzach!