Merlin.pl wybrał SALESmanago Marketing Automation

By | Lipiec 29, 2014

Jeden z największych sklepów internetowych w Polsce, działający nieprzerwanie od 1999 roku, Merlin.pl, wybrał system SALESmanago Marketing Automation do realizacji kompleksowej strategii marketingowej. Narzędzie wykorzystywane jest do automatyzacji i personalizacji e-mail marketingu, a w kolejnych fazach planowane jest wdrożenie automatyzacji opartych na dynamicznych treściach na stronie WWW, a także retargeting w sieciach reklamowych oraz retargeting e-mailowy do anonimowych użytkowników, którzy przebywają na stronie sklepu.

System SALESmanago daje możliwość zaawansowanej segmentacji klientów na podstawie danych transakcyjnych i behawioralnych pochodzących z różnych zbiorów. Merlin.pl posiada aktualnie ponad 2 mln zarejestrowanych użytkowników i około 300 tys. produktów w bazie, notując w szczytowych okresach sprzedaży ponad 5 mln odwiedzin i comiesięczną ilość realizowanych zamówień na poziomie 250 tysięcy. – Przy tak dużej ilości klientów i produktów konieczne jest przejście z masowego dotarcia do bazy na procesy marketingowe celowane jeden-do-jednego z dopasowaną ofertą we właściwym czasie, które realizowane będą w trybie całkowicie zautomatyzowanym. SALESmanago daje bardzo duże możliwości w tym zakresie – mówi Marcin Zduńczyk Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Merlin.pl. – Pierwsze efekty pracy z systemem są obiecujące.

SALESmanago Marketing Automation to produkt stworzony przez krakowską firmę Benhauer. Według amerykańskiej firmy Datanyze, aktualnie jest to dziesiąta na świecie pod względem wielkości platforma do automatyzacji. Daje ona mozliwość identyfikacji kontaktów wchodzących na stronę WWW oraz monitoring zachowania na stronie a także budowanie pełnych profili zainteresowań klienta, które dodatkowo wzbogacone mogą być o dane transakcyjne. Na ich podstawie narzędzie realizuje automatyczne marketingowe procesy przez własny moduł e-mail marketingu, a także serwowanie dynamicznej treści na stronie WWW, Call Center, remarketing w sieciach reklamowych i retargeting e-mailowy do anonimowych użytkowników.

System wykorzystywany jest już przez ponad 1000 firm, zarówno w Polsce jak i na świecie. Wśród nich są, między innymi: Komputronik, Agito.pl, Getin Bank, YvesRocher, Matras, Rainbow Tours, Sizeer i bardzo liczna grupa małych i średnich przedsiębiorstw B2B oraz B2C. W spółkę w marcu 2014 roku zainwestował Rafał Brzoska, założyciel i Prezes Grupy Integer (Inpost i Paczkomaty).

 

Więcej informacji

Marek Broda, Product Manager, SALESmanago Marketing Automation

e-Mail: marek.broda@salesmanago.pl, Tel: 531 756 313