Najczęściej zadawane pytania o email marketing, cz. 2

By | Lipiec 17, 2015

Email Marketing Concept.Odpowiadamy na Wasze kolejne pytania!

5. Jak długi powinien być newsletter?

Im krócej, tym lepiej? Mantra o tym, że ludzie nie czytają, naprawdę nie prowadzi nas donikąd. Użytkownicy nie czytają słabych tekstów, ale chcą dobrej treści. Jeżeli tylko potrafisz dopasować do ich oczekiwań swoje komunikaty, uda Ci się zdobyć ich uwagę.

Dążenie do zwięzłości za wszelką cenę może obrócić się przeciw Tobie – kiedy nie zawrzesz informacji potrzebnych do decyzji, dążąc do maksymalnego skrócenia komunikatu.

Funkcja, cel komunikatu zawsze powinien określać długość, nie odwrotnie.

6. Jak zadowolić wszystkich moich klientów?

To niemożliwe. Nie zakładaj, że Twoi klienci nie są jakąś jednorodną grupą: mają takie same preferencje, o tej samej porze wychodzą z pracy,  czytają w podobny sposób. Twoja baza jest dynamicznym organizmem – 25% adresów w niej dezaktualizuje się co roku, więc nawet gdybyś znalazł taką optymalną formułę, po roku byłaby nieaktualna, ponieważ tak dalece zmieni się baza Twoich odbiorców. Dlatego zamiast dążyć do optymalizacji masowego mailingu, zainwestuj w personalizację.

Tu piszemy szerzej o dynamicznych mailach retargetingowych na przykładzie konkretnego case study.

7. Nie mam nic do powiedzenia. Słać newsletter?

Oczywiście, należy unikać zapchaj-dziur, ale są one nieuniknione: czasem po prostu dzieje się mniej, ekipa jest zajęta szykowaniem nowego projektu albo czymś innym… Wiedz, że prędzej czy później to się stanie i przygotuj się.

Miej zaplanowane zapchaj-dziury i trzymaj w zanadrzu:

  • Dobre teksty: nowe albo stare ever-greeny (wiedz, które z Twoich tekstów nadają się do przypomnienia)
  • Możliwość zorganizowania konkursu
  • Wyniki przeprowadzonej ankiety, komentarze czy opinie użytkowników ujęte w formie podsumowania czy wykresu

Jeśli sytuacja się powtarza, rozważ wysyłanie maili rzadziej.

8. Ile ma wynosić unsubscritption rate (odsetek wypisań)?

Nie więcej niż 1% dla dobrej kampanii.

9. Skąd wziąć bazę adresów email?

Buduj listę organicznie. O tym, jak naturalnie zdobyć bazę oraz dlaczego nie kupować baz piszemy w osobnym artykule. Pamiętaj także o dbaniu o higienę bazy.

10. Jak poznać dobry temat?

  • Personalizacja w temacie – wzrost otwieralności o 22,2%
  • Znaki Unicode
  • Testy A/B
  • Długość tematu: nie zawsze krócej znaczy lepiej. Zadbaj przede wszystkim o to, by przedstawić w nim kluczowe korzyści
  • Nie daj się złapać w pułapkę szukania magicznych słów-kluczy, których trzeba użyć w temacie.

11. Co dziś jest najważniejsze w email marketingu?

  • Śmierć masowych mailingów
  • Koniec z kupowaniem baz danych (mniejsza tolerancja użytkowników, możliwe kolejne zmiany prawne w duchu ustawy z 25.12.2014)
  • Personalizacja
  • Big Data
  • Nacisk na synergię marketingu treści i email marketingu
  • Mobile
  • Łączenie kampanii emailowych z wiedzą na temat lokalizacji użytkownika w świecie fizycznym
  • Video mailing