Nowość. Dla wielu brzmi ciekawie, dla większości jednak przerażająco.

By | Kwiecień 24, 2014

Nowość. Dla wielu brzmi ciekawie, dla większości jednak przerażająco. Popularność systemów Marketing Automation wzrasta, podobnie jak liczba ich użytkowników. Myśląc o tym tylko jako o narzędziu – nic się nie zyska. Myśląc jak o koncepcji – odniesie się ogromny sukces.

Podstawowym pytaniem, które zadajemy sobie gdy rozpoczynamy przygodę z Marketing Automation jest to, jakim sposobem można rozpoznać potrzeby klienta? Co zrobić, żeby dostarczać mu treści, które rzeczywiście do zainteresują? Brzmi przerażająco, ale to wcale nie jest takie trudne.

Marketing + sprzedaż = sukces

            Chcąc uzyskać założone cele, nie można zapomnieć o jednym – marketing i sprzedaż powinny iść ze sobą w parze, wzajemnie się uzupełniać i pozwalać sobie na optymalizację osiągnięć. Przebieg procesu sprzedażowego powinien być jasny dla marketingu, a wykorzystanie modułu CRM to podstawa. Te dwa elementy muszą ze sobą współpracować.

Małymi krokami do celu

            Natychmiastowe efekty są niemożliwe, albo pozorne. Cierpliwość popłaca, a dzięki małym, ale przemyślanym krokom odniesie się sukces. Pakiet startowy i opiekun to najlepsza pomoc we wdrażaniu nowych działań. Działań, które powinny się zacząć od przeniesienia wysyłek e-mail, integracji skrzynek i formularzy. Mając solidne podstawy i znajomość systemu, będzie można pójść dalej i realizować zaawansowane kampanie.

Rutynowo złe wyniki

            Pokusa używania systemów jest ogromna – wszystko robi się „samo”, oddać się można działaniom o wiele ciekawszym oraz bardziej ambitnym. Jednak nawet najlepsze narzędzie nie będzie funkcjonować dobrze bez stałego nadzoru. Nawet małe zmiany mogą grozić katastrofą.

Dobra = skuteczna

            Cuda zdarzają się zazwyczaj tylko w bajkach i jeśli chce się skutecznej kampanii, to nie ma co na nie liczyć. Skuteczna, to taka kampania, która będzie stworzona tak, by zyskać jak najwięcej informacji o kliencie. W innym wypadku szans na sukces nie ma.

Atrakcyjność to podstawa

            Treść oferowana klientowi musi być dla niego atrakcyjna i przede wszystkim wartościowa. Tylko w ten sposób można zachęcić go do zapoznania się z nią, a także pozostawienia swoich danych.

Nigdy nie jest tak dobrze, by nie mogło być lepiej

            Dla tego warto cały czas przeprowadzać testy i wprowadzać zmiany. Korzystając z doświadczenia innych, osiągnąć cele, o jakich się początkowo nawet nie marzyło.