O zarabianiu na blogach i logach huczy cały Internet. Okazuje się jednak, że te dwa narzędzie w połączeniu z Marketing Automation mogą przynieść efekty jakich się nie spodziewano.

By | Kwiecień 26, 2014

            O zarabianiu na blogach i logach huczy cały Internet. Okazuje się jednak, że te dwa narzędzie w połączeniu z Marketing Automation mogą przynieść efekty jakich się nie spodziewano.

Dlaczego blogi są tak popularne?

            Treści, które prezentowane są na blogach i video to treści, po które się często i chętnie sięga. Ich przystępność, ciekawość i atrakcyjność jest tym, co przyciąga odbiorców. Odbiorców, którzy przez sam fakt kontaktu z produktem stają się potencjalnymi klientami. Odbiorców, których interesuje tylko wartościowa, przynosząca wiedzę treść.

            Wszystko to brzmi ciekawie i zachęcająco, jak jednak ma się to Marketing Automation? Odpowiedź jest prosta. Przede wszystkim chodzi o fakt monitorowania ruchu odbiorcy treści.

Blogi i Marketing Automation – połączenie idealne

            Otrzymuje się więc „mapę” jego ruchów po stronie. A to umożliwia dalsze działania – rozesłanie dodatkowych informacji, czy ofert. Ważnym jest wprowadzenie w życie idei Lead Nurturing. Połączenie edukacji z informacją o produkcie pozwoli na zbudowanie z klientem kontaktu o zupełnie nowej jakości. Nie tylko poszerza się wiedzę konsumenta, ale i można poznać dokładnie jego preferencje.

Jakie są efekty?

            Co dają w praktyce takie działania? Przede wszystkim jeśli stajemy się dla kogoś ekspertem, to chętniej sięgnie on po nasz produkt. Po produkt marki, która utrwala się w jego świadomości. Wzrost konwersji wiadomości generuje też wzrost sprzedaży. Budowanie przywiązania do marki to także inwestycja w przyszłość. Stworzenie bazy lojalnych klientów nie jest łatwe, ale z pewnością przynosi zyski.

Skuteczny e-mail?

            Nie jest  też tajemnicą, że te z wiadomości e-mailowych, które nawiązują do treści już przeczytanych są chętniej i bardziej wnikliwie czytane niż pozostałe trafiające do skrzynki. Dla tego warto przesyłać wiadomości skrojone na miarę. Dopasowane do preferencji i potrzeb odbiorcy, który przecież stać się może potencjalnym klientem. Klientem, o którego warto z pewnością zadbać.