Platforma na medal, czyli Unique Selling Proposition.

Tegoroczne zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu powoli dobiegają końca. Po czterech długich latach pełnych oczekiwania, w końcu przez ponad 2 tygodnie możemy obserwować sportowców u szczytu swoich możliwości. Z zaciekawieniem spoglądaliśmy na ceremonię otwarcia – zaskakującą strojami sportowców i naszpikowaną nowymi technologiami, kibicowaliśmy naszym rodakom i cieszyliśmy się i ich sukcesów.

Tylko nieliczni mogą pochwalić się medalem igrzysk olimpijskich. Niektórzy mówią, że to dzięki wrodzonemu talentowi a inni twierdzą, że to zasługa ciężkiej pracy. Niezależnie czym są tłumaczone, to właśnie te unikalne cechy, którymi mogą się poszczycić tylko wybrani czynią z nich najlepszych z najlepszych.

Wyróżnić się, czy to w sporcie czy każdej innej dziedzinie nie jest łatwo. Każda firma powinna znaleźć coś, co wyróżnia ją od innych. Ale jak to zrobić, skoro firmy o podobnym profilu wyrastają jak grzyby po deszczu? Pomoże w tym ustalenie swojego USP.

 

USP, czyli (Unique Selling Proposition) to wszystko to, co wyróżnia dany produkt lub usługę spośród innych dostępnych na rynku. To unikalna korzyść, jaką klient nabywa wraz z zakupem produktu.

Jak odkryć swoją unikalną propozycję sprzedaży? Oto 3 proste triki:

 

  1. Postaw się na miejscu swojego klienta

Potrzeby klientów powinny być priorytetem każdego przedsiębiorcy. Jako właściciel firmy musisz na chwilę zapomnieć o zyskach i kosztach i stanąć po drugiej stronie, po stronie klienta.

Jeśli, dla przykładu, wybierasz się do swojej ulubionej knajpki z włoskim jedzeniem w centrum miasta, czy jest tylko jedno miejsce, do którego możesz pójść? Na pewno nie. Dlatego musisz zastanowić się, co jest wyznacznikiem tego, że wracasz akurat do tej restauracji i omijasz lokale konkurencji. Czy oprócz pysznego jedzenia (które jest tutaj kluczem do sukcesu), restauracja wyróżnia się wystrojem, najlepszą obsługą, czy ciepłą, domową atmosferą? Ustalenie tej wartości, która uczyni Twój biznes innym, lepszym od reszty to właśnie Unique Selling Proposition.

 

  1. Zbieraj dane

Żeby prowadzić skuteczne działania marketingowe musisz czasami zabawić się w domorosłego psychologa. Informacje o tym, co motywuje klientów do zakupów, czego szukają w danym produkcie i dlaczego wybierają tę markę a nie konkurencyjną są pomocne, jeśli chcesz ustalić swoje USP. Klienci kupują produkty w konkretnym celu, a nie po to, żeby je mieć. Nabywając produkt mają nadzieję na rozwiązanie swoich problemów. Zebranie i analiza danych behawioralnych i transakcyjnych pozwoli na dokładne określenie potrzeb klienta. Dzięki temu przedstawisz rozwiązanie problemu swojego klienta, wskażesz zalety swojego produktu i przedstawisz swoją przewagę nad konkurencją.

 

  1. Pytaj i udoskonalaj

Najlepszym źródłem informacji są Twoi klienci. To oni najlepiej wiedzą, co w danym produkcie jest jest unikatowe i wyróżnia go spośród innych. Dlatego zasięgnięcie informacji u źródła jest najbardziej wiarygodne. Ciągłe udoskonalanie i dostosowywanie się do potrzeb klienta jest tym, co może wyróżnić Cię spośród konkurencji. Przeprowadź testy A/B, żeby dowiedzieć się, które wiadomości i slogany najlepiej przemawiają do odbiorców.

 

Dlaczego ważne jest sprawdzanie USP?

  1. Otrzymasz pełny opis funkcjonalności i zalet produktu/usługi
  2. Będziesz mógł ustalić czy produkt/usługa spełnia Twoje oczekiwania
  3. Będziesz miał możliwość porównania produktów/usług, jego wad i zalet, co pomoże w wyborze najlepszej opcji.

 

W SALESmanago Marketing Automation rozumiemy to jak ważne jest USP. Jeśli chcesz sprawdzić co czyni naszą platformę wyjątkową –  kliknij tutaj.

lub

Przetestuj system za darmo przez 30 dni i dowiedz się, co znajdziesz w SALESmanago, czego prawdopodobnie nie znajdziesz nigdzie indziej.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]