PrestaShop i SALESmanago Marketing Automation zintegrowane!

E-Commerce jest jednym z najczęściej wdrażających Marketing Automation sektorów na rynku. Dzisiaj do grona platforma sklepowych zintegrowanych z SALESmanago dołączyła kolejna, jedna z największych i najczęściej wykorzystywanych PrestaShop. Dzięki nowej integracji w zaledwie kilku kliknięciach każda firma korzystająca z tej platformy uzyska dostęp do pełnej funkcjonalności systemu i w pełni zintegruje swój sklep z narzędziem.

PrestaShop należy do tej samej rodziny platform sklepowych co np. Magento. Z prawie 4 milionami pobrań i liczbą 310 wbudowanych funkcji jest jednym z najważniejszych rozwiązań e-commerce na świecie i pewnym numerem 1 w Europie. Oprogramowanie budowane jest przez 70 ekspertów, których głównym celem jest spełnienie oczekiwań użytkowników i umożliwienie im osiągnięcia sukcesu w e-handlu. Dlatego firma zdecydowała się udostępnić swoje oprogramowanie w modelu opensource i w pełni bezpłatnie. W charakter PrestaShop idealnie wpisuje się integracja z systemem SALESmanago Marketing Automation, który uzupełnia funkcje sklepowe możliwością prowadzenia działań marketingowych i sprzedażowych.

SALESmanago Marketing Automation identyfikuje i monitoruje zachowanie konkretnych osób na stronie WWW sklepu oraz w realizowanych działaniach marketingowych i sprzedażowych. Na tej podstawie powstaje profil behawioralny każdego potencjalnego i aktualnego klienta firm. W oparciu o informacje o zachowaniu osób system automatycznie segmentuje klientów i pozwala uruchamiać automatyczne spersonalizowane komunikaty w wybranym przez operatora kanale marketingowym. Dodatkowo dane behawioralne mogą zostać automatycznie uzupełnione o informacje transakcyjne, dzięki czemu zupełnie inne wiadomości otrzyma osoba, która kupuje coraz mniej, coraz więcej lub jej zakupu utrzymują się na stałym poziomie. Stosując Marketing Automation sklepy internetowe zaczynają docierać z informacjami i ofertami idealnie dopasowanymi do preferencji każdego z klientów w odpowiednim czasie i kanale komunikacji.

Integracja SALESmanago Marketing Automation i PrestaShop

Połączenie obu rozwiązań opiera się na instalacji w platformie sklepowej specjalnie opracowanej wtyczki(pluginu). Techniczna instrukcja uruchomienia integracji znajduje się tutaj: Integracja z platformą sklepową PrestaShop

Co obejmuje i jak przebiega integracja?

Integracja polega na zainstalowaniu wtyczki i podaniu kilku informacji niezbędnych do skutecznego połączenia systemów. Zaczynamy od zalogowania się w obu platformach następnie wykonujemy 3 proste kroki.

1. Umieszczamy kod monitorujący SALESmanago

Wdrożenie kodu monitorującego polega na skopiowaniu go z SALESmanago z menu Ustawienia>Integracja i wklejeniu do pliku footer.tpl w PrestaShop. Musimy pamiętać aby nie dokonać żadnych zmian w kodzie monitorującym.

2. Instalujemy wtyczkę(plugin)

W panelu PrestaShop w zakładce moduły wybieramy opcję „dodaj nowy moduł” i następnie wybierz plik. Tutaj wybieramy pobrany wcześniej plugin SALESmanago i klikamy prześlij moduł. Zaraz po instalacji wprowadzamy kilka podstawowych parametrów niezbędnych do autoryzacji połączenie między systemami. Wszystkie znajdziemy w zakładce SALESmanago>Ustawienia>Integracje. Będziemy potrzebować:

  • ID klienta;
  • API Secret;
  • e-mail;
  • endpoint.

3. Integrujemy newsletter i zgody na wysyłki marketingowe

Integracja wysyłek newsletterów i przekazywania zgód na otrzymywanie wiadomości marketingowych oraz ich wycofywania odbywa się całkowicie automatycznie. Jednak, żeby było to możliwe musimy zrobić dwie rzeczy. Pierwsza będzie polegać na zmianie kilku parametrów w odpowiednim pliku w PrestaShop. Druga to wklejenie linków Opt-in/Opt-out callbacks. Dzięki nim możliwe jest automatyczne przesłanie między systemami informacji, że dany użytkownik właśnie wyraził lub cofnął zgodę. Dokładny opis koniecznych zmian dostępny jest tutaj: Integracja z platformą sklepową PrestaShop

Po zainstalowaniu wtyczki nastąpi:

  1. Integracja formularzy na stronie sklepu:
    • Formularz rejestracji nowego użytkownika
    • Formularz logowania do sklepu dla istniejących użytkowników
    • Formularz zapisu na newsletter
    • Koszyk zakupowy – automatyczna informacja o dokonywanych zakupach i porzuceniu koszyka
    • Automatyczna synchronizacja zgód na otrzymywanie wiadomości marketingowych
  2. Rozpoczęcie monitorowania kontaktów w sklepie internetowym
  3. Integracja i przesłanie wszystkich danych o użytkownikach z platformy sklepowej do SALESmanago Marketing Automation

Opisana wtyczka została stworzona we współpracy z firmą  Waynet, która zajmuje się tworzenie rozwiązań dedykowanych dla e-commerce.

Co zyskujemy dzięki integracji

1. Identyfikacja i monitorowanie zachowania osób wchodzących do sklepu internetowego

System monitoruje zachowanie konkretnych osób przeglądających ofertę sklepu. W dużym uproszczeniu pełni rolę klasycznej ekspedientki, która śledzi ruch wszystkich klientów wewnątrz sklepu i obserwuje jakimi i jak bardzo produktami są poszczególni z nich zainteresowani.  Na tej podstawie  buduje ich profil. Dzięki temu wiemy czym dokładnie są zainteresowani poszczególni użytkownicy i na jakim etapie podejmowania decyzji zakupowej obecnie się znajdują. Pozwala to automatycznie reagować w kluczowych sytuacjach komunikując się z klientem i pomagając mu podjąć decyzję o zakupie.

2. Dynamiczne wiadomości e-mail z dopasowaną ofertą

Posiadając wiedzę jakimi produktami są zainteresowani poszczególni klienci, kiedy odwiedzają stronę WWW możemy bardzo dokładnie targetować wysyłane im oferty. System automatycznie wybiera produkty, którymi jest zainteresowany konkretny klient, umieszcza w szablonie wiadomości i wysyła w odpowiednim momencie. Bardzo często taka oferta wysyłana jest kiedy klient odwiedzi sklep, przejrzy kilka produktów ale w trakcie wizyty nie dokona zakupu. Wtedy system automatycznie generuję taką wiadomość i wysyła np. 3h od wizyty. Tego typu wiadomości dopasowane pod względem czasu i treści wysyłki do indywidualnego odbiorcy osiągają średnio 400% wyższe wskaźniki konwersji, ich OR i CTR dochodzi do odpowiednio 44% i 18%.

3. Wiadomości e-mail z porzuconym koszykiem

Jeszcze ważniejszym sygnałem świadczącym o chęci dokonania zakupu jest dodanie produktów do koszyka zakupowego. Zdarza się że klienci nie kupują produktów, które dodali do koszyka. Wtedy mówimy o porzuconym koszyku. W takiej sytuacji SALESmanago może automatycznie wysłać zawartość porzuconego koszyka wraz z ofertą rabatu lub darmowej wysyłki. Automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail zawierających porzucony przez klienta koszyk i przypominający o możliwości jego wykupienie skutecznie ograniczają ilość porzuceń. Dodatkowo często wpływa na zwiększenie średniej wartości zakupów, gdyż klienci starają się maksymalnie wykorzystać stały koszt dostawy.

4. Rekomendacje produktowe na stronie sklepu

Mechanizm, który dopasowuje produkty wysyłane w wiadomości e-mail do profilu użytkownika może równie skutecznie wyświetlać dopasowane produkty w formie ramek produktowych na stronie internetowej sklepu.

5. Dopasowane i personalizowanie formularze kontaktowe

Formularz kontaktowy, również może dopasowywać się do zachowania osób odwiedzających stronę WWW. W zautomatyzowany sposób może dopasowywać swoją treść do przebiegu wizyty anonimowych i zidentyfikowanych użytkowników strony WWW. Dzięki temu zaoferuje on pomoc przy wyborze produktu, którego poszukuje dany klient.  Im lepiej dopasowana treść formularza kontaktowego do potrzeb poszczególnych klientów, tym więcej konwersji i pozyskanych kontaktów.

Więcej informacji na temat wykorzystania Marketing Automation w e-Commerce można znaleźć TUTAJ.

 

 

 

 

 

 

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.