RODO: 5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim ustawa wejdzie w życie

„RODO”, zwane także „GDPR” lub „Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych” zacznie obowiązywać bezpośrednio we wszystkich krajach Unii Europejskiej od 25 maja 2018 r. Rozporządzenie będzie obowiązywać wszystkich, którzy przetwarzają dane osobowe w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

 

Na początek przedstawiamy 5 absolutnie najważniejszych rzeczy, które musisz wiedzieć o RODO:

 

  1. Twoje dane (dane osobowe Twoich klientów) muszą być przechowywane na terenie Unii Europejskiej
  2. Twój klient ma prawo do bycia zapomnianym i musisz mu umożliwić usunięcie wszystkich jego danych
  3. Twój klient ma prawo zażądać przeniesienia swoich danych do innej firmy
  4. Nadal musisz zbierać zgody marketingowe na przetwarzanie danych Twoich klientów
  5. Korzystanie z SALESmanago w kontekście zmian wprowadzonych RODO jest w pełni zgodne z prawem

 

Dane osobowe Twoich klientów muszą być przechowywane na terenie Unii Europejskiej

 

Zgodnie z zapisami rozporządzenia, transfer danych osobowych do państw poza EU będzie możliwy wtedy, gdy zapewnią one adekwatny poziom ochrony (decyzja Komisji Europejskiej) oraz po zapewnieniu odpowiednich gwarancji tj. na podstawie klauzul modelowych, wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych kodeksów postępowania oraz jeśli zarówno przekazujący, jak i odbierający dane uzyskali „certyfikat europejskiej ochrony danych osobowych”. Mówiąc prościej, dane osobowe a więc i serwery, na których są przechowywane i inna dokumentacja muszą fizycznie znajdować się na terenie UE.

Jesteśmy na to gotowi! Zarówno siedziba główna spółki, jak i nasze serwery są zlokalizowane w Polsce, a więc w 100% spełniają ten wymóg!

 

Twój klient ma prawo do bycia zapomnianym i musisz mu umożliwić usunięcie wszystkich jego danych

 

RODO przyznaje osobom fizycznym, których dane osobowe są przetwarzane, wiele nowych nowych uprawnień. Jednym z ważniejszych jest „prawo do bycia zapomnianym”, czyli trwałego usunięcia danych osobowych przetwarzanych przez daną firmę na podstawie zgody marketingowej. Prawo to dotyczy danych przechowywanych zarówno w formie cyfrowej jak i papierowej i kopii zapasowej. Jeśli dane są przetwarzane na podstawie umowy to konieczne jest jej wcześniejsze rozwiązanie. Z tej okazji SALESmanago dostanie nowy przycisk na karcie kontaktu “zapomnij mnie”. To oznacza, że prawo do bycia zapomnianym będzie egzekwowane jednym kliknięciem!

 

Twój klient ma prawo zażądać przeniesienia swoich danych do innej firmy

 

Kolejnym przywilejem, który RODO przyniesie konsumentom będzie prawo do żądania przeniesienia danych np. do innego podmiotu przy zmianie umowy. Dotyczy przetwarzania:

  • na podstawie zgody
  • na podstawie umowy
  • jeżeli przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.

Prawo żądania przesłania danych przez administratora bezpośrednio innemu administratorowi obowiązuje jednak tylko o tyle, o ile jest to technicznie możliwe np. systemy są kompatybilne

Nasza platforma odpowiada i na tę potrzebę. W SALESmanago możesz w prosty sposób przekazać wszystkie dane zebrane o kontakcie do systemów zewnętrznych w wygodnej formie – pliku płaskiego lub przez API.

 

Nadal musisz zbierać zgody marketingowe na przetwarzanie danych Twoich klientów

 

Do czasu uchwalenia RODO istniał szereg obowiązków związanych z przetwarzaniem danych osobowych dotyczących m. in. podstaw przetwarzania danych, obowiązku posiadania dokumentacji, obowiązków informacyjnych. Większość z tych kwestii będzie utrzymana przez RODO. Należy jednak pamiętać, że uzyskana zgoda dotyczy przetwarzanie tylko takiej ilości danych, jaka jest potrzebne z punktu widzenia celu przetwarzania (np. wysyłka zamówionego towaru). Jeżeli chcesz skompletować więcej danych, będziesz musiał uzyskać na to zgodę. Oczywiście możesz zaproponować w zamian jakiś gratis – rabat, kupon, lub ebook. Ten zapis wymusi na firmach gromadzących dane osobowe utrzymanie porządku w bazach danych. W uporządkowaniu ich pomoże Ci zestaw reguł automatyzacji połączony przejrzystym system tagów i mechanizmów segmentacji dostępny na naszej platformie!

 

Korzystanie z SALESmanago w kontekście zmian wprowadzonych RODO jest w pełni zgodne z prawem

SALESmanago jako podmiot przetwarzający dane wdraża procedury zgodne z RODO, w tym m. in.: procedurę zarządzania użytkownikami i dostępem (ewidencja osób upoważnionych), rejestr operacji przetwarzania danych osobowych, politykę monitorowania i reagowania na naruszenia ochrony danych, itd. Ponadto system będzie umożliwiał użytkownikom wykonywanie nowych obowiązków, takich jak realizacja prawa użytkownika do zapomnienia i szyfrowanie przesyłanych przez klientów danych osobowych. Podsumowując – tak, po wejściu w życie RODO korzystanie z SALESmanago nadal będzie zgodne z przepisami prawa.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]