Rynek finansowy jest jednym z najtrudniejszych. Klient jest ostrożny, klient jest wymagający, klient oczekuje oferty skrojonej na miarę.

By | Kwiecień 28, 2014

            Rynek finansowy jest jednym z najtrudniejszych. Klient jest ostrożny, klient jest wymagający, klient oczekuje oferty skrojonej na miarę. A to umożliwi system Marketing Automation.

            W przypadku tego typu klientów świetnie można zaobserwować jak działa efekt ROPO. Klient preferuje podczas finalizowania transakcji kontakt bezpośredni. Jednak nim do tego dojdzie najpierw przeprowadza własny research w sieci.

Marketing w parze z finansami

            Nie jest możliwą jakakolwiek efektywność jeśli nie ma dobrego kontaktu pomiędzy marketingiem a sprzedażą. Ci pierwsi muszą mieć pod ręką proste i efektowne narzędzia umożliwiające raportowanie i przekaz danych w jak najkrótszym czasie. Nie można zapomnieć o potrzebach sprzedaży – tam niezbędnym będzie dostęp do CMR, połączonego z e-Mail Marketingiem i możliwością automatyzacji działań.

Wymierny efekt

            Wprowadzenie systemu gwarantuje możliwość zebrania, ale i zachowania informacji o klientach, ale też o ilości nowych kontaktów, ogólnym przepływie tych kontaktów przez firmę. Ważne są także informacje, które kumulowane sprawiają, że baza wiedzy firmy przetrwa mimo zmian personelu.

Praktyczne zastosowanie

            Co zatem można zrobić w praktyce? Przede wszystkim przeprowadzić można automatyzację uzupełniania wniosków online. Równie dobrym pomysłem jest stworzenie inteligentnych formularzy kontaktowych połączonych z call center. Dopasowanie treści strony internetowej dla poszczególnych użytkowników, nawet tych anonimowych jest równie dobrym pomysłem.

Edukacja mimochodem

Lead nurturing w przypadku instytucji finansowych wydaje się być nie tylko potrzebą, ale i koniecznością. Przeciętny użytkownik posiada nikły poziom wiedzy na te akurat tematy. Cały proces jest prosty, ale skuteczny – wysyła się klientowi kolejne informacje odnośnie nurtującego go zagadnienia. Dzięki ustawieniu ich co kilka dni, klient ma możliwość zapoznania się z plusami oferty oraz jej dokładnymi warunkami.