SALESmanago Marketing Automation oferuje zaawansowaną analitykę wysyłek e-mail

By | Lipiec 29, 2014

statsySystem SALESmanago stale dostarcza nowych możliwości analizy wiadomości wysyłanych w systemie. Również ostatnia aktualizacja przyniosła kilka nowości, dostarczając nowych informacji na temat realizowanych wysyłek e-mail marketingowych, a obok klasycznych wskaźników, jakimi są OR i CTR, pojawiło się wiele nowych, godnych uwagi.

Marketing Automation zapewnia swoim użytkownikom wiele cennych opcji. Jedną z podstawowych jest możliwość dokładnego mierzenia, analizowana i optymalizowania prowadzonych przez nas działań. Podobnie jak inne systemy do automatyzacji marketingu i sprzedaży, również i SALESmanago Marketing Automation znacznie różni się od klasycznych rozwiązań z zakresu e-Mail Marketingu, między innymi dzięki dostarczaniu znacznie ciekawszych i dużo bardziej wartościowych danych z zakresu realizowanych statystyk. W klasycznym e-Mail Marketingu możliwości analityczne ograniczają się wyłącznie do kontaktów zapisanych w bazie oraz samej wiadomości i kliknięcia w umieszczony link. W Marketing Automation jest to dopiero kolejny etap analizy, która uwzględnia całe zachowanie danej osoby na stronie WWW, jak i w innych punktach styku na linii klient-firma. Dzięki Marketing Automation możemy dokładnie dowiedzieć się kiedy konkretna osoba otworzyła naszą wiadomość, kiedy kliknęła w link a następnie co dokładnie robiła na stronie internetowej, zarówno po kliknięciu w link, jak i przy każdej następnej okazji, korzystając już z dowolnego źródła. Analiza całego zachowania kontaktu znacznie dokładniej oddaje jego potrzeby zakupowe oraz umożliwia automatyczne dopasowanie całej dalszej komunikacji.

Możliwości analityczne SALESmanago w ramach samego e-Mail Marketingu zostały rozwinięte o:

  • godzinowe statystyki otwarć i kliknięć;
  • dobowe statystyki otwarć i kliknięć;
  • statystyki domen:
    • wiadomości wysłane, otwarte i kliknięte per domena;
    • procentowy stosunek wiadomości wysłanych do otwartych;
    • procentowy stosunek wiadomości wysłanych do klikniętych.

Godzinowe statystyki otwarć i kliknięć

To prosta analiza, która wyświetla nam ilość otwarć i kliknięć dla konkretnej wysyłki per godzina. Dzięki niej możemy zobaczyć, o której godzinie masowe wysyłki e-Mail Marketingowe są najczęściej otwierane, a o której klikane. Analizując dokładniej te dane możemy określić po ilu godzinach od wysyłki notujemy najlepsze statystyki i jaki czas potrzebny jest odbiorcy na kliknięcie po otwarciu wiadomości.

2014-07-17-10_21_58-Marketing-Automation-E-Mail-Marketing-_-SALESmanago-Benhauer-Automatyzacja-

Dobowe statystyki otwarć i kliknięć

Ta sama informacja co wyżej, tym razem grupowana jest per doba. Pokazuje nam jak „żyje” wysłany mailing.

2014-07-17-10_21_58-Marketing-Automation-E-Mail-Marketing-_-SALESmanago-Benhauer-Automatyzacja-

Statystyki domen

Wiadomości wysłane, otwarte i kliknięte per domena

To kolejna cenna informacja – mówi nam nie tylko o tym, z jakich dostawców poczty elektronicznej korzystają nasi odbiorcy, ale także którzy z nich są najpopularniejsi oraz gdzie notujemy najwięcej otwarć i kliknięć.

2014-07-17-10_16_05-analityka-Paint1

Procentowy stosunek wiadomości wysłanych do otwartych

Opierając się na ilości wysłanych i otwartych wiadomości SALESmanago wskazuje na tych dostawców poczty, wśród których otrzymujemy najwięcej otwarć w stosunku do wysłanych wiadomości.

Procentowy stosunek wiadomości wysłanych do klikniętych

Sytuacja wygląda podobnie jak wypadku powyższego wskaźnika, z tą różnicą, że ten skupia się na kliknięciach i pozwala określić gdzie otrzymujemy najwięcej kliknięć w stosunku do ilości wysłanych wiadomości wysłanych.

Z pewnością wszystkie z nowych możliwości raz na zawsze zmienią oblicze klasycznego e-Mail Marketingu, jak i możliwości jego analizy.