SPAM, kosz, oznacz jako przeczytane. To nasze ulubione opcje, jeśli chodzi o e- Mail Marketing, który do nas trafia. Niestety nie brzmi to zbyt dobrze, ale taka jest prawda.

By | Maj 2, 2014

            SPAM, kosz, oznacz jako przeczytane. To nasze ulubione opcje, jeśli chodzi o e- Mail Marketing, który do nas trafia. Niestety nie brzmi to zbyt dobrze, ale taka jest prawda. Nie ma co bowiem się oszukiwać, że marketing z powodzeniem do nas trafi. Tak się nie stanie i nie stanie się tak w przypadku klienta, do którego zostanie skierowany nieudolnie zaplanowany e- Mail Marketing.

Bo nie musi być tak, jak w opisanych przypadkach. Dobrze podana informacja, przydatna dla klienta, to gwarancja sukcesu. Sukcesu, który przecież nie może być inaczej osiągnięty niż przez wykorzystanie najlepszych stron i możliwości. Takich jakie daje Marketing Automation.

Personalnie, proszę Państwa

            Nie ma chyba nic bardziej irytującego niż fakt, że nieraz marketing, który trafia do skrzynek opiera się na prostym i masowym przekazie. Szanowna Pani, Panie i krótka informacja. A przecież każdy z nas lubi kiedy się zwraca do niego bezpośrednio. Imieniem i nazwiskiem, nie zaś nic nie znaczącą formułką. A to właśnie umożliwia Marketing Automation, który dba bardzo o klienta. Aktualizując dane o nim wykorzystuje je potem jeśli chodzi o e- Mail Marketing. Jednak miły zwrot nie jest rzeczą wystarczającą. Nie zapominajmy o tym, że treść powinna być zmienna, dynamiczna i dająca do myślenia.

A jeśli taka ma być, to musi być ona po prostu zrobiona na wymiar. Klient to nie masa, klient to jednostka. O bardzo, bardzo zróżnicowanych potrzebach i preferencjach. Marketing Automation to system, który umożliwia śledzenie jego ruchu na stronie czy w social mediach. Otrzymane informacje tworzą profil konkretnej osoby. Osoby do której wysłany zostanie efektywny e- Mail Marketing.

Warto podkreślić także to, że dynamiczna zawartość kreowane w meilu może być modyfikowana. Będzie to o tyle łatwiejsze, że Marketing Automation umożliwia aktualizację danych i bardzo ją ułatwia.

Jeśli więc marzy się o ciekawym e- Mail Marketingu, który przyniesie pożądane efekty, to odpowiedź jest podana na tacy. Nieco techniki, dużo zaangażowania i wszystko pójdzie łatwo.