#SuperBowl, czyli słów kilka o amerykańskim festiwalu reklam

By | Marzec 6, 2018

Już w zeszłym roku pisaliśmy o Super Bowl. Jako, że tegoroczne rozgrywki zbliżają się wielkimi krokami, chcielibyśmy przypomnieć Wam, co działo się podczas ubiegłorocznej Wielkiej Gry i dodać kilka soczystych newsów i przewidywań związanych z Super Bowl 2018.

 

W dobie Omnichannel reklama telewizyjna to zdecydowanie nie wszystko co producenci mogą zaoferować swoim odbiorcom! Otoczka marketingowa dookoła Super Bowl wnika w życia konsumentów korzystając z różnych kanałów, angażując intensywnie kanał cyfrowy, w tym również kanał mobilny. Oczywiście w necie można pobrać oficjalne apki NFL, a także te związane już bezpośrednio z wydarzeniem,  jednak to nie jest wszystko co da się wyciągnąć z kanału mobilnego przy okazji tego wydarzenia.

 

Ogólnie zaangażowanie w ćwierkającym serwisie było ogromne. Liczba tweetów dobiła prawie do 28 mln. Wiadomości na bieżąco komentowały wydarzenia na boisku.

 

#BrandBowl 52

Po raz pierwszy Twitter przedstawił BrandBowl – oficjalne zawody i serwis honorujący najlepsze kampanie reklamowe.

Zwycięzcy

Zwycięzcy będą wybrani spośród poniższych kategorii:

  • #MVP: Marka z największym odsetkiem związanych z nią tweet’ów podczas #SB52
  • #Blitz: Marka z największą ilością tweet’ów na minutę
  • #QuarterBack: Marka z największą ilością retweetów pojedynczego tweeta podczas #SB52
  • #Interception:  Marka, która bez reklamy w telewizji publicznej otrzymała największy odsetek konwersacji

Nagrody

  • pakiet dedykowanych produktów i możliwości analizy konsumenckiej dla przyszłych kampanii na Twitterze w 2018 roku
  • włączenie do in porannego programu na żywo BuzzFeed News’ dzień po rozgrywkach
  • spersonalizowane trofeum dla siedziby firmy, mediów i agencji kreatywnych

 

Zeszłoroczne Super Bowl upłynęło pod znakiem reklam poruszających trudne tematy społeczne i polityczne. Audi i ich spot promujący równe płace czy Budweiser, Airbnb and 84 Lumber poruszający kwestie imigrantów.

Ten rok przyniesie połaczenie klasyki – odświeżona reklama Pepsi z 1992 z przepiękną Cindy Crowford, i humoru – Bud Light i ich „dilly, dilly”.