System tak dobry jak dane, które do niego trafiają to mało. System tak dobry jak ludzie, którzy go obsługują, to w obliczu szybkich zmian niewiele.

By | Kwiecień 24, 2014

            System tak dobry jak dane, które do niego trafiają to mało. System tak dobry jak ludzie, którzy go obsługują, to w obliczu szybkich zmian niewiele. System wsparty w swoim działaniu – to tyle, ile potrzeba.

            Integracja CRM z Marketing Automation to klucz do sukcesu. Wzrost ROI z jego wdrożenia o 14,5% jest tego najlepszym dowodem. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ systemy CMR najczęściej obsługiwane są przez samych handlowców. Trafia do nich standaryzowana informacja, która pozwala na uzyskanie najpotrzebniejszej wiedzy o kliencie. Efekt? Informacja ta jest statyczna. Okazuje się, że w obliczu obecnych przyzwyczajeń i zachowań klienta, system CMR pozwala na obsługę tylko 30% procesu sprzedaży.

Co z pozostałymi 70%?

            Jest to ten czas, w którym konsument jeszcze niewiele wie i nie ma ochoty na kontakt ze sprzedawcą. To ten czas, w którym wyszukuje informacje online i poszerza wiedzę o produkcie. Odwiedza stronę, fanpage i zapisuje na newsletter. To cały ten długi czas przed kontaktem, którego system CMR nie obsługuje.

Co daje wprowadzenie nowego systemu?

            Wprowadzenie Marketing Automation pozwala na monitorowanie zachowania klienta od momentu kiedy skorzysta z aplikacji FB, zareaguje na newsletter czy poda e-mail na stronie firmy. Od tego momentu wie się o nim prawie wszystko: kiedy pojawia się na stronie i co przegląda, w jakich konkursach bierze udział, jakie kampanie reklamowe go interesują, czy korzysta z aplikacji mobilnych.  Ta wiedza pozwala na budowę profilu klienta i jego zmiany, a to niesie ze sobą szereg konsekwencji, takich jak:

1)      Skrócenie procesu sprzedaży dzięki informacjom o profilu i preferencjach klienta

2)      Wzrost konwersji sprzedażowej  dzięki otrzymaniu przez dział sprzedaży jedynie kontaktów zainteresowanych kupnem

3)      Wzrost jakości danych, które będą bezustannie aktualizowane oraz uzupełnione o wiedzę przydatną w kontaktach

4)      Spadek kosztu sprzedaży – Krotki i efektywny proces zastąpi długotrwały, żmudny i często bezowocny kontakt z klientem.

Czy integracja to proces niełatwy?

            Choć może się to wydawać trudne do przeprowadzenia, to integracja obu narzędzi jest procesem prostym. Już teraz dostępne są integracje z Salesforce, Microsoft Dynamics CRM, Livespace CRM, update CRM, SAP Business One czy Berberis.