Wskaźniki. Brzmi przerażająco? Dla wielu owszem. Ale weźmy pod uwagę jedno – jeśli chodzi o marketing to bez tych wskaźników ani rusz.

By | Maj 4, 2014

        Wskaźniki. Brzmi przerażająco? Dla wielu owszem. Ale weźmy pod uwagę jedno – jeśli chodzi o marketing to bez tych wskaźników ani rusz. Musimy wiedzieć co one oznaczają, dlaczego są przydatne.

Poniżej przedstawiona jest lista przekaźników, które warto znać i warto na nie zwracać uwagę. Marketing Automation pokazuje je i daje nam właściwie na tacy. Ich zestawienie warto poznać.

Przychód

Czyli rzecz dla nas kluczowa. Nie postępujemy przecież bez sensu i chcemy wiedzieć co dają nam nasze działania. Dzięki działaniom systemu możemy się dowiedzieć skąd dokładnie informacje czerpał klient, jakim działaniom marketingowym został poddany i jaki przychód one przyniosły.

Co jeszcze ciekawsze, nasze działania również są wymiernie podliczone. Nie musimy się więc zastanawiać ile kosztowało nas pozyskanie danego klienta, ponieważ te dane również oferuje system Marketing Automation.

Wartość pozyskania klienta

Nie mniej ważnym, choć może i najważniejszym z punktu widzenia osoby, która na marketingu chce zarabiać jest to, by pozyskany klient był osobą, na której się zyskuje a nie traci. Moment, w którym okazuje się, że tracimy na tego typu kontaktach jest momentem, w którym musimy dokonać niełatwych wyborów i przewartościowania działań. Nikt przecież nie chce dopłacać a chce zyskać.

ROMI

Te tajemniczo brzmiące litery są wskaźnikiem, który naprawdę warto znać. Przede wszystkim pozwala on bowiem na rzetelną i wolną od wszelakich uprzedzeń ocenę. Ocena rentowności marketingu jest podstawowa do kontynuowania działań i podejmowania decyzji  o ich dalszym podjęciu oraz przebiegu.

Konwersja na stronie www

To kolejny istotny wskaźnik, który wart jest poznania. Przede wszystkim dla tego, że ilość odwiedzin na stronie jest świadectwem zainteresowania produktem oraz pokazuje nam doskonale, czy prosperuje ona w prawidłowy sposób. Jeśli nie – będziemy się musieli liczyć z tym, że odbiorcy nie tylko nie uzyskają informacji, ale i my nie pozyskamy kontaktów. Stopień konwersji pokazuje jak wiele z nich możemy uzyskać.

Znając te wskaźniki, możemy wprowadzać zmiany i kontrolować przebieg całego procesu. A to niezwykle cenne.