Wstęp do koncepcji i systemów Marketing Automation

By | Marzec 5, 2014

Automatyzacja. To obecnie nie nowinka, a fakt. Rozrastanie się rynku systemów tego typu jest najlepszym dowodem na to, jak ważną i potrzebną jest automatyzacja. Automatyzacja, którą zapewnia system Marketing Automation.

Okazuje się jednak, że wiedza o tym coraz więcej wartym produkcie jest nadal stosunkowo niewielka. Sytemu, który przecież jest podstawą nie tylko efektywnego połączenia marketingu ze sprzedażą, ale i podstawą dającą możliwości szerokiego zastosowania, między innymi w HR. Niewiedza mieć miejsca nie powinna i warto sobie odpowiedzieć na podstawowe pytania, które pozwolą na zdefiniowanie systemu.

Co to jest Marketing Automation?

To dział systemów informatycznych, których zadaniem jest zarządzanie marketingiem i sprzedażą. Jak to działa w praktyce? Głównym zadaniem całości jest automatyzacja, usprawnienie i mierzenie działań sprzedażowych oraz marketingowych. Wszystko to natomiast jest połączone z indywidualnym odbiorcą.

Jaki jest cel?

Zwiększenie wolumenu sprzedaży jest w tym wypadku celem nadrzędnym. Możliwym to jest dzięki dopasowaniu wysyłanych komunikatów do potrzeb klienta. Klienta, który przecież jest osobą o indywidualnych preferencjach. Najczęściej personalizacja treści zaczyna się w e-Mail Marketingu.

Na co pozwala technologia?

Tego typu rozwiązania techniczne pozwalają przede wszystkim na utrzymanie klienta przy danej marce. Ważnym jest również umożliwienie pomiaru ROI oraz segmentacja behawioralna, ale też transakcyjna kontaktów. Personalizacja kontaktów w tym wypadku jest również sprawą kluczową.

Niebagatelnym jest wpływ wykorzystania systemu na zasób wiedzy czy też po prostu danych, które posiada firma. Firma, której przecież zależy na integracji różnych źródeł danych oraz ich odpowiedniej segregacji.