Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o SALESmanago, ale baliście się zapytać, cz. 2

By | Lipiec 30, 2015

gb fotoCiąg dalszy Waszych pytań o SALESmanago. Grzegorz Błażewicz odpowiada, co jest dla niego kluczem do sukcesu, jak motywować i co czytać!

KINGA: Jakie inwestycje w systemy wsparcia sprzedaży doradziłby Pan początkującej firmie? Zakładając oczywiście, że firma nie dysponuje dużym kapitałem.

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Google Docs + jakiś prosty darmowy system CRM online.

OLGA: Jak motywować ludzi (team, pracowników) do efektywnego działania i nie spoczywania na laurach?

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Uważam, że dobrych ludzi nie trzeba motywować, ani zachęcać do pracy. Dobrzy ludzie potrzebują nie motywacji, tylko ciągłego „challengowania” wykonywanej przez nich pracy i procesów które ogarniają. W dobrym teamie, dobrze dobranym, składającym się z ludzi o podobnym podejściu do życia dział HR nie ma racji bytu. Dobrze dobrani ludzie sami się organizują i jak mają potrzebę, żeby się pointegrować w swoich zespołach to robią to sami, a jak potrzebują na te integrację pieniędzy to sami przychodzą po pieniądze na taką zorganizowaną przez siebie integrację – takie zasady stosujemy w SALESmanago. Wydaje mi się jednak, że team w całości powinien wiedzieć do czego dążymy jako organizacja. To jest trudne i skomplikowane i na pewno nie może się ograniczać jedynie do realizowania kolejnych rocznych targetów przychodu i zysku netto

KINGA: A jak znaleźć tych dobrych? Co odróżnia najlepszych od przeciętnych?

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Najlepsi wiedzą, że pracę wykonują przede wszystkim dla siebie, mają ogromny napęd do działania i potrafią samodzielnie wyłapywać problemy, a następnie brać odpowiedzialność za ich rozwiązanie w swoje ręce. Najgorszy to typ urzędasa, typ roszczeniowy, który niewiele wnosi i chce mieć tym samym prawo do krytykowania wszystkiego i wszystkich. Takich unikamy jak ognia.

JANUSZ: Który styl zarządzania jest najbardziej efektywny wobec kreatywnych zespołów projektujących kampanie marketingowe w internecie?

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Nie wiem. Nie zarządzałem nigdy zespołami typowo kreatywnymi. Nie wierzę za bardzo w kreację. Wierzę w konkretne KPI.

EWA: Gdyby miał pan wymienić jedną zasadę, którą uznaje za klucz do sukcesu w biznesie to co by to było?

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Ciągłe nieustanne próbowanie i odporność na porażki.

ŁUKASZ: Jakie książki poleca Pan przeczytać?

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Nie jestem typem, który poleca książki. Ale z tych które czytałem niedawno i podobały mi się to: „Kochanek wielkiej niedźwiedzicy” (Sergiusz Piasecki), „Trylogia Nowojorska” (Paul Auster), „Morfina” (Szczepan Twardoch), a z lat młodszych to zdecydowanie miło wspominam „Nieznośną lekkość bytu” i inne książki Milana Kundery. Pewną wskazówką może być, że nie czytam żadnych książek biznesowych i pseudo motywacyjnych etc.

Grzegorz Błażewicz – Założyciel i Prezes Zarządu firmy Benhauer, współtwórca systemu SALESmanago Marketing Automation.

Posiada ponad 15 lat doświadczenia w polskiej i międzynarodowej branży marketingowej. Doświadczenie zdobywał w firmach marketingowych w Nowym Jorku i Londynie. W latach 2001 – 2006 pracował jako Dyrektor Marketingu Grupy Kapitałowej Comarch, lidera IT w Europie Centralnej. W latach 2006 – 2008 był prezesem zarządu portalu internetowego Interia.pl – spółki notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. SALESmanago to 6 na świecie platforma Marketing Automation z której korzysta 3000 firm w 30 krajach. W 2014 roku w spółkę zainwestował Rafał Brzoska, twórca InPostu i Paczkomatów. Po zaledwie 3 latach działalności wycena spółki Benhauer i SALESmanago sięga 50 mln zł.

 

Czytaj więcej o Marketing Automation.