Zmień odbiorców w lojalnych klientów. Lead Nurturing dla B2B, B2C i E-commerce [ebook]

pouring from watering can on grass waterMarketing przypomina uwodzenie. Kiedy pozyskujesz leada, zachowujesz się jak szarmancki amant: konsekwentnie eksponujesz swoje zalety i korzyści, z jakimi wiąże się spędzanie czasu właśnie z Tobą. Co się jednak dzieje, kiedy pozyskasz już kontakt? Większość marketerów oddycha wtedy z ulgą i rozkłada się w fotelu z puszką piwa. Nie zwracając uwagi na zdziwioną towarzyszkę, zdejmują wypastowane buty, pod którymi ukazują się brudne skarpety.

Lead pozyskany, mail dodany do bazy, robota odwalona. Jeśli tkwisz w takim przekonaniu, pora zrewidować te mity. Przeczytaj naszego ebooka o Lead Nurturing.


Zmień odbiorców w lojalnych klientów.

Lead Nurturing dla B2B, B2C i E-commerce.

Nowy ebook: Pobierz za darmo!


Inwestowanie w pozyskanie leada, a nie w jego utrzymanie

Kiedy wszystkie pieniądze i energię inwestujesz w pozyskanie leada, zakładasz, że kiedy już pojawi się na Twojej stronie albo odbierze pierwszy newsletter, to na pewno skończy się to zakupem: Twoja oferta olśni go z miejsca.

Błąd! Ktoś, kto podał Ci swoje dane, nie jest jeszcze przekonanym klientem, a jeśli nie zadbasz o niego w początkowej fazie relacji, wywołasz tylko rozczarowanie. Kiedy pozyskujesz leada, a potem przestajesz się nim interesować, zachowujesz się dokładnie jak nasz niefortunny amant, który przedwcześnie kończy taniec godowy.

 

Jak reaguje lead?

Wczuj się teraz w sytuację swojego leada: przypomina on dziewczynę, która zaproszona na pierwszą randkę, zamiast z królewskim traktowaniem, spotyka się z obcesowym obejściem i lekceważeniem. Niecny podrywacz rozwala się na krześle, wparuje się w ekran telewizora i kładzie na stole stopy w nieświeżych skarpetach. Zamiast kontynuować budowanie zaufania i relacji, marketer zakłada, że cała praca polega na zwabieniu klienta i pozostawieniu go samemu sobie.

 

Pozyskanie leada nie jest gwarancją dokonania zakupu

Praca marketera nie kończy się w momencie pozyskania leada ani nawet po dokonaniu zakupu: w przeciwnym wypadku jedynie marnujesz pieniądze wydawane na pozyskiwanie ruchu na stronę czy pozyskiwanie kontaktów, z których 79% (dane Marketing Sherpa) po prostu nie jest gotowych do podjęcia decyzji zakupowej po wypełnieniu formularza, pobraniu ebooka czy zapisie na newsletter. Jeśli niezdecydowanym nie zaoferujesz specjalnego traktowania i nie pomożesz w dokonaniu wyboru, samo posiadanie kontaktu do nich nie okazuje się tak wielką przewagą. Po prostu zlekceważą Twoje wiadomości niedopasowane do ich potrzeb i nie dokonają zakupu.

Brudne skarpety?

Brudne skarpety to wszystkie zachowania leniwego, niedbałego marketingu, w którym pozyskanego leada traktujesz jak już zdobytego klienta, i zamiast pracować nad relacją, edukować i dostarczać wartościowe treści, zakładasz, że od teraz to jakoś już będzie. Do takich zachowań należą:

a) Głęboka pogarda dla landing pages i odsyłanie do strony głównej,

b) Brak segmentacji klientów,

c) Bombardowanie klienta masowymi emailami, niezależnie od tego, ile wie na temat Twojego produktu i co go interesuje,

d) Szybkie przerzucanie kontaktu do sprzedawców,

e) Brak personalizacji treści na stronie www.

Świadczą one o marketingu zorientowanym tylko na gromadzenie leadów czy zwiększanie ruchu, ale nie na realną sprzedaż, nie mówiąc już o trosce o klienta czy budowaniu wyjątkowego doświadczenia zakupowego.

 

Lead Nurturing i nowy model marketingu

Ale marketing może przecież wyglądać inaczej! Szczególnie, kiedy zainwestujesz w edukację klientów i budowanie więzi z nimi przed zakupem oraz po nim. Mowa o Lead Nurturing: cyklach wiadomości email, które dostarczają leadom wiedzy potrzebnej do podjęcia decyzji.

Ponieważ uważamy Lead Nurturing kluczowe rozwiązanie Marketing Automation, poświęciliśmy mu ebooka – kompendium informacji na ten temat. Znajdziecie tam zarówno instrukcje dla początkujących, jak i inspiracje dotyczące zaawansowanych programów Lead Nurturing.

Pobierz ebooka

zamienodbiorcow_podluznyPL

Przeczytaj inne teksty o Lead Nurturing z naszego bloga:

Lead Nurturing dla B2C: czemu go wdrażać?

6 kroków skutecznego Lead Nurturing. Wykorzystaj teorię perswazji A. Weissa

13 dowodów na to, że potrzebujesz Lead Nurturing

7 najczęstszych błędów w Lead Nurturing

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.