Żyjemy w sieci. Nie jest to bynajmniej zdanie wartościujące, ale stwierdzenie faktu. Nie da się bowiem nie zauważyć jak wiele współczesny użytkownik sieci robi właśnie w niej.

By | Kwiecień 29, 2014

            Żyjemy w sieci. Nie jest to bynajmniej zdanie wartościujące, ale stwierdzenie faktu. Nie da się bowiem nie zauważyć jak wiele współczesny użytkownik sieci robi właśnie w niej. Nie da się nie zauważyć jak wiele czasu w niej spędza i nie da się nie zauważyć, że to właśnie tam dokonuje wyborów.

            Dla tego warto, nim zechce się skorzystać z narzędzia takiego jak e-Mail Marketing warto przede wszystkim dowiedzieć się co nieco o swoim kliencie. O kliencie, który wprost uwielbia pojawiać się na stronie, po to by z niej zniknąć. O kliencie ciekawym i bardzo zróżnicowanym w swoim działaniu. Na ten monitoring pozwalają systemy Marketing Automation.

Po co komu monitoring?

            Odpowiedź na to pytanie, już się pojawiła. Warto jednak podkreślić, że tego typu śledzenie klienta pozwala przede wszystkim na stworzenie takiej oferty, która po prostu do niego trafi. Na stworzenie oferty, jaka pomoże go przekonać do zakupu konkretnego produktu. A w procesie przygotowania tego typu oferty, niezależnie czy o e-Mail Marketing chodzi, czy o jakąkolwiek inną formę kontaktu, jest po prostu niezbędne.

Krok w krok razem w Sieci

            Bo tak jak już zostało to napisane, klient żyje w sieci. W niej się sprawnie porusza, w niej dokonuje zakupu, w niej szuka informacji. I właśnie po to nam śledzenie. Po to żeby monitorować, czego właściwie on szuka? Jakiego rodzaju produktów potrzebuje? Co jego zdaniem jest przydatne? Co uważa za warte uwagi, jakie elementy jego zdaniem są tymi, które powinny zostać pominięte.

            Klient nie lubi tracić czasu. Klient docenia oferty skrojone na miarę. Widząc, co go interesuje jest to możliwe by takie oferty stworzyć. Wartym uwagi jest przecież nie tylko fakt wejścia na daną stronę, czy wybrania danej zakładki. Równie ważnym i dającym ciekawe i potrzebne informacje, jest to, by dane na temat jego wizyty zawierały także czas, który tam spędził.

Wniosek jest prosty

            Wniosek jest prosty i jasny był od samego początku. Nie bez powody systemy takie jak Marketing Automation powstają i nie bez powodu są aż tak popularne.