AI + IoT = Marketing z wyższej półki

By | Styczeń 17, 2018

Sztuczna Inteligencja, Marketing i Internet Rzeczy -co mają wspólnego? Te technologie zupełnie zmieniają aktualne postrzeganie komunikacji z klientami zarówno B2B jak i B2C, wynosząc je na zupełnie inny poziom!

 

Powszechność urządzeń mobilnych, przyspieszony transfer danych, coraz to większe pojemności pamięci urządzeń oraz ich moc obliczeniowa -wszystko to wpływa w niesamowity sposób na marketing jaki znaliśmy od lat, transformując codziennie procesy.

Nowe technologie umożliwiają zdobycie wielu informacji o potencjalnych klientach, poznaniu ich nawyków, zainteresowaniach i preferencjach, umożliwiając firmom nawiązanie ścisłego, zasadniczego i dwustronnego dialogu z odbiorcami, prowadzącego do okazania spersonalizowanych treści i reklam.

Sztuczna Inteligencja – AI

Możliwości sztucznej inteligencji obejmują wielowymiarową analizę niespójnych danych, odkrycie ukrytych korelacji i „powiązań przyczynowych”, powielając tym samym poziom precyzji, z jaką można opisać przeróżne zjawiska. Sztuczna inteligencja wykorzystuje Big Data i zarządza danymi szybko i dokładnie, dostarczając informacji i wiedzy, dla dokładniejszego planowania i podejmowania bardziej racjonalnych decyzji czy maksymalizacji wydajności produkcji przez firmy.

Podsumowując, zastosowanie AI w marketingu może przenieść techniki segmentacji i dynamiczne profile na nowy poziom, a także uczynić personalizację i komunikację jeszcze skuteczniejszą.

Czym jest IoT?

IoT to inteligentny telewizor, inteligentna pralka, robotyka, zarządzanie i dystrybucja energii, fabryka 4.0, inteligentne samochody osobowe, kontrola ruchu, urządzenia biomedyczne, zaawansowana logistyka i inne – w tym liczniki energii elektrycznej i gazu. Wszystko, co zawiera mikrokontroler lub mikroprocesor podłączony do sieci, jest częścią świata IoT.

Urządzenia te są lekkie, mają długą żywotność baterii oraz umożliwiają interakcję z innymi użytkownikami za pośrednictwem gadżetów. Nie mówimy tu o zwykłych myszkach czy klawiaturach, a o poleceniach głosowych i wyświetlaczach, które pokrywają się z polem widzenia, które mogą tworzyć środowiska rozszerzonej i „mieszanej” rzeczywistości – rodzaj wirtualnej rzeczywistości, w której rzeczywiste i wirtualne obiekty współistnieją w naszym percepcyjnym horyzoncie.

Marketing z wyższych półek

IoT produkuje ogromne ilości danych, które muszą być przetwarzane w celu uzyskania wiedzy, dlatego na stałe połączy się ze sztuczną inteligencją. Dla marketingu, konsekwencje tego zjawiska odnoszą się nie tylko do sposobu wykorzystania Big Data, ale też do wszelkiego rodzaju wearables, które zmieniają sposób pozyskiwania informacji o użytkowniku i jego interakcjach, na znacznie bardziej angażujący.

 

Wszystko to ma jednak swoją cenę.
Taka technologia musi zostać zaakceptowana przez użytkowników zanim wejdzie do szerszego użytku, infrastruktura musi być gotowa, a ludzie muszą być pozytywnie nastawieni na nadchodzące zmiany – nie traktować ani jako zagrożenia, ani tym bardziej ataku na swoją prywatność.

Tym co może przekształcić ten sen w koszmar jest fakt, że ekstremalny marketing może stać się zbyt nachalny i inwazyjny. Dlatego potrzebujemy ustalenia zasad i zdrowego rozsądku.

 

Czy chcesz wiedzieć więcej? Teraplan i SALESmanago pomogą Ci skutecznie wdrożyć zaawansowane rozwiązanie do automatyzacji marketingu.