Przerażający, brzydki i diabelnie skuteczny marketing. Sprawdź, którym potworem jesteś!

By | Styczeń 22, 2018

Potwory na zawsze zagościły w kulturze masowej. Ciężko uznać, że uczą, bawią i wychowują, ale obserwując je można sporo się dowiedzieć. Co wspólnego mają z Marketing Automation? Przeczytaj post i sprawdź którym potworem jesteś!

 

Krwiopijca z Transylwanii

Według mitologii, wampir jest stworzeniem nieumarłym, żywiącym się ludzką krwią. Potrafi hipnotyzować ludzi i zamieniać ich w bezwolne sługi. W marketingu do wampira można by przyrównać kogoś, kto ciągle bierze, nie dając nic w zamian. To osoba, która prowadząc marketing skupia się tylko i wyłącznie na firmie.

Jak dojść do piekielnej skuteczności?
Wampiry mają możliwość podzielenia się swoim darem wiecznej młodości!

Zakurzona Mumia

Marketer-mumia kupuje dane swoich odbiorców, a następnie spamuje skrzynki ile wlezie. Kłamie, że będzie wysyłał jednego maila tygodniowo, nie sprawdza wysyłek pod kątem złośliwego oprogramowania i wirusów.

Jak dojść do piekielnej skuteczności? 

Potwór doktora Frankensteina

Marketingowy Victor na siłę reanimuje kampanie i chwyty, które kiedyś przyniosły jakiekolwiek efekty. To prawda, że recykling treści jest uznawany za dobrą praktykę, ale należy mieć na uwadze ogromne tempo zmian internetowych trendów. Odgrzewany kotlet rzadko kiedy zachwyca.

Jak dojść do piekielnej skuteczności?

Terminator

Odpowiednikiem marketingowym terminatora jest oczywiście sztuczna inteligencja i mechanizmy uczenia maszynowego, które mogą pracować przy obsłudze klientów, polecać im produktu i profilować odbiorców.

Jak dojść do piekielnej skuteczności?

  • Miej szczegółowy wgląd w historię zakupową swoich klientów,
  • Analizuj związki pomiędzy produktami z różnych kategorii
  • Badaj ścieżki zakupowe każdego klienta
  • Nie bój się korzystać z narzędzi takich jak SALESmanago Copernicus – Machine Learning & AI!

Żywy Trup

George Romero ożywił trupy w 1968 roku, a marketerzy uśmiercają kolejne narzędzia średnio raz na 2 miesiące. Dziś komunikujemy się z klientami głównie przez media społecznościowe i aplikacje mobilne, ale nie tylko! Nadal istnieją takie formy jak SMS, ulotka, próbka czy baner.

Jak dojść do piekielnej skuteczności?

  • Nie myśl stereotypowo – wyjątkowy przekaz to wyjątkowa sprzedaż!,
  • Personalizuj swój email marketing,
  • Bądź na czasie ze zmiana i transformacjami w Marketing Automation.

Freddy Kruger

Ilość zbieranych danych może być przerażająca dla przeciętnego odbiorcy, ale nie podkreślaj tego przy każdym kontakcie. Dane, które zbierasz mają służyć personalizacji przekazu, nie przemieniaj się w przerażającego stalkera.

Jak dojść do piekielnej skuteczności?

Dowiedz się więcej o prawdziwej personalizacji!

Użyj:

Duch

Marketerzy – duchy kończą relację z klientem w momencie finalizacji sprzedaży. Pamiętaj, że dobrze prowadzony klient jest wart 1000 razy więcej niż nowy lead!

Jak dojść do piekielnej skuteczności?

  • Dyskretnie zaplanuj wygodną i intuicyjną drogę do zakupy dla Twojego klienta,
  • Rozwijaj elementy związane z user experience.

Skorzystaj z naszego poradnika i dowiedz się jak poradzić sobie z wieloma kanałami, w których poruszają się klienci.